Friday, March 18, 2016

Sekolah Tutup Sebab Cuaca Panas Pun Nak Jadi Isu

Bismillah.
Assalamualaikum.


Pekeliling akan dikeluarkan berkenaan penutupan sekolah.
Itu yang aku baca dekat BH Online.
Sekarang ni kan fenomena el nino..panas melampau.
Ada betulnya juga kementerian ambik langkah sewajarnya.

yang aku tak pahamnya.
kenapa mesti ada mak pak yang melatah.
Membazir je katanya sekolah tutup..
anak duk rumah pun keluar merayau main panas..

haih..kita dengar alasan dia pun makin naik suhu badan ni hah
hahaha
eh. anak deme kan. deme jaga lah..kawal..
duk dalam rumah, buat apa patut.
pandai pula bimbang anak sendiri keluar main
cikgu kat sekolah tu agaknya macam mana nak pantau anak murid beratus?
dibuatnya anak deme tu pengsan kena strok haba..
cikgu jugak dipersalahkan..
cikgu jugak kena saman.

sekolah bukan bibik nak jaga anak-anak kita.
kalau perlu cuti..suami isteri cuti lah bergilir-gilir.
kalau tak boleh cuti kena usahakan juga biar ada orang jaga anak kita.
hantar transit kat mana-mana tadika ke?
minta saudara-mara jagakan ke..
tp sekarang mana ada orang suka buat keje free
kalau diorang tak minta upah
pandai2 lah deme hulurkan juga
pandai-pandai lah berbudi di situ walaupun sedara sendiri.
kalau dah menolak ikhlas tak apalah..Alhamdulillah.

kesian anak kita tu..
jangan fikir susah kita je..
kita bekerja duk dalam aircond
anak kat sekolah tu
belajar dalam suasana panas..tak selesa.
duk sekolah sampai petang
sakit kepala.
berlengas muka.

jadi pandangan peribadi aku,
tak ada salahnya tindakan kementerian.

sekian.


































5 comments:

  1. Tutup salah...tak tutup pun salah...

    jadi semua serba salah...

    ReplyDelete
  2. Ermmm, mulut manusia ni mcm tu lah, ada je benda yg tak kena nya. Buat betul org kata, buat salah pun lagi kena kata.

    ReplyDelete
  3. Biasalah dh namanya manusia.ada jer yg tak puas hatinya..

    ReplyDelete
  4. Tak jadi pun kan cutinya....mak ikut jer kata Kementerian, kalau cuti senang jugak tak yah jadi supir hihi...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.