Wednesday, February 24, 2016

Peringatan dari sahabat

Bismillah.
Asalamualaikum.


Alhamdulillah.

Saling ingat mengingati.
Saling memberi peringatan.
Jauh lah juga dari mata, namun tetap dekat di hati.
Ini lah sahabat.

Pagi ni dalam group whatsapp..
seperti biasa,
akan ada pertanyaan.
dah baca surah alkahfi?
dah hafal surah alkahfi?

Baca Insya Allah..
buka handphone..terus baca..tak payah..
hafal? dah hala ke tua ni rasa macam susah nak lekat.
walaupun 10 ayat awal dan 10 ayat akhir surah al kahfi.
memori dah sarat dijajah benda tak ketahuan gamaknya.
itu yang payah nak manghafal.

terima kasih sahabat atas ingatan, atas peringatan
hafal? Insya Allah, aku akan cuba.

dunia makin tua.
berdoa .. agar tak sempat dengan si dajjal sebenar.

6 comments:

  1. Sehari satu ayat kena sepuluh hari mesti boleh Yaya
    Tak boleh sehari seminggu satu ayat pun boleh. APa lagi kalau baca selalu lama-lama jadi ingat. Macam juga kalau kita nyanyi.

    ReplyDelete
  2. Insya Allah kak..besar manfaat alkahfi,saya kena hafal juga.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah sama3 ingat mengingati

    ReplyDelete
  4. banyak beristighfar nanti baru senang nak menghafal.. nak mengahafal ayat alquran pun ada adab2nya ada wudhu, hadap qiblat, baca doa, pakaian bersih tutup aurat dll..

    Blogwalking sini...

    Jom baca lobak merah bagus untuk kesihatan

    https://www.ahmadhasif.my/2016/02/kebaikkan-lobak-merah-carrots.html

    ReplyDelete
  5. Budak2 mudah sket nk menghafal kan yaya? Kita2 ni mak aihhh jenuh

    ReplyDelete
  6. Betul tu Yaya sejak dah ada WA ni mmg ramai sahabat yg mengingatkan. Bagus jugak kan....
    Dan dan tu boleh terus baca, cuma nak ngan tak nak je.

    Kadang kadang mak ni terbabas jugak huhu

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.