Wednesday, June 3, 2015

Pendedahan Pertama Ke Pertandingan Mewarna

Assalamualaikum ...

Abang Wafiq bawak balik memo dari tadika..ada pertandingan mewarna di perkarangan stadium tertutup Gong Badak.. tadika abang wafiq ni salah satu penaja utama pertandingan ni untuk Karnival Mycare Palestin.



Excited abang Wafiq nak turut serta.. kita ibu layankan aje.. ni first time bang Wafiq  masuk pertandingan mewarna.. so yaya pun jadi excited jugak.. nak tau jugak hasil lukisannya nanti.. bergegas kami tunggu ayah balik solat jumaat..makan cepat..sbb pendaftaran jam 3 ptg.. lama jugak nak menunggu pertandingan bermula.. start jam 4 ptg..masa diberi 1 jam..

Masa dapat kertas lukisan tu yaya tengok ada bendera Palestin.. sempat tanya Wafiq ..

'Wafiq tau tak warna bendera Palestin?
'tau dah..tak payah bagi tahu..'

alahai...menyombong ko nak...

tp yaya tetap bg tau jugak.. 'Wafiq..warna bendera tu hitam, putih, hijau, merah..' semangat nau yaya..haha..
tapi kan, boleh dia buat dono jer..excited kut nengok org sekeliling, jumpa kawan ramai..kat sebelah dia pulak kawan se tadika dia..cuma lain kelas..lebat sembang weh.

yaya tak dapat nak snap gambar banyak-banyak.. sibuk melayan adik Wazif..budak sepet ni sekarang aktif kemain. ibu bapa tak leh duk dekat dengan anak. Kena biarkan anak kat situ..nanti lepas satu jam boleh datang jenguk.. so arahan tu sanagt fair rasanya..haha..ye lah sebab dari awal lagi yaya tak dapat nak tengok Wafiq.. duk kejar adik Wazif je kejanya.. letak dalam stroller ngamuk! gili2-gilir dgn ayahnya duk main berkejaran..

selepas 1 jam...


tadaaaa... ni lah hasil mewarna abang Wafiq..mujur tak pitam yaya tengok warna bendera Pakistan... hebakkk ko nak.. hahaha...

so far ibu rasa lukisan anak ibu ni cantik (kalau ibu tak puji sape lagi nak puji ..kan..?) ok lah untuk anak belum pun masuk 6 tahun ( lagi sekali ibu puji..)  kalau nak banding dengan ibu masa ibu sebaya Wafiq..rasa wafiq lagi kreatif... warna bercampur-campur.. lengan baju lain sebelah..kubah warna purple..kretip kretip.. hihi...

keputusan juri ?


sah-sah anak ibu tak ada rezeki nak menang... tak apalah.. biar ada pengalaman..nanti ibu ajar mewarna cantik-cantik..



ok bai.





.

7 comments:

  1. Seni mewarna dah ada Yaya. tak keluar garisan itu yg utama
    Kemudian pemilihan warna satu-satu objek pun tahu walau kubah warna purple tu tolak tepi
    Apa pun sedap mata memandang. Pandai abang wafiq - auntie puji ni - tahniah sayang..

    ReplyDelete
  2. Pandai abg wafiq..hihi warna tu ceria je ..suke tengok..betol tu banding zaman kite dlu2,rasenya budak sekarang lagi kreatif kan yaya..

    ReplyDelete
  3. Assalam yaya..wafiq sebaya ank akk umar zikri lah ye, ni abg wafiq suka mewarna, budak lelaki kadang tak suka mewarna.

    ReplyDelete
  4. Hahaha kalerful jadinya bendera Palestine......Tapi nampak kemas dia kaler Yaya... Wafiq ni jenis teliti orangnya kot

    ReplyDelete
  5. ternampak logo tadika amal sebagai salah satu penaja.

    ibu_suri sebelum jatuh sakit adalah salah seorang guru tadika amal di habitat ini...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.