Thursday, April 23, 2015

Panduan menyediakan smoothie dan snack sihat

Assalamualaikum ...

Secara asasnya membuat smoothie tak lah susah.. korang cuma perlukan sekurang-kurangnya 2 jenis buah-buah ataupun sayur-sayuran.. gabungan rasa strawberi dan pisang pun sedap. kemudian boleh tambahkan air, jus buah-buahan ataupun susu nak mudah dan sedap boleh letak vitagen mahupun solivite...untuk memekatkan boleh tmbah oat..nak lagi sedap boleh letakkan perasa seperti madu ataupun kurma..untuk anak-anak yang susah nak telan supplement seperti Omega Shaklee mahupun Meal Shakes Shaklee boleh campurkan akhir sekali sebagai power boost. Kisar. Smoothie berkhasiat telah tersedia untuk dinikmati..





ibu-ibu mesti tau energy ball kan.. ataupun bebola tenaga untuk kudap-kudapan anak-anak. nak buat pun tak susah.. dalam jadual comel di bawah ni disertakn contoh bahan-bahan yg digunakan untuk membuat energy ball. kalau nak sediakan energy ball yang tak perlu dibakar, ikut bahan-bahan seperti yang  dicadangkan (column biru)




Selamat mencuba...






.

1 comment:

  1. Makanan berkhasiat kalau nk buat mcm2 rasa blh buat kan yaya? Malas atau rajin je

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.