Thursday, June 20, 2013

Suka sangat pergi perpustakaan...

Assalamualaikum ....

Bermula lawatan sambil belajar anjuran tadika dia ke perpustakaan awam kuala terengganu..lepas pada tu sokmo benor Wafiq desak ibu dia ni pergi perpustakaan..dari hanya tau sebut 'pustaka' (loghat trg)..pastu yaya ajar sebut PERPUSTAKAAN.. tp dia sebut terbalik lak..jadi PERPUSKATAAN..sekarang dah ok dah...dah boleh sebut dgn betul..

hari yang boleh pergi cuma Sabtu..hari lain sah-sah lah keje kan..wafiq pun sekolah..dah la Sabtu jadual ibu pack giler..hantar ayah gi kerja..lepas tu kena breakfast tempat sama je setiap Sabtu dgn Wafiq..lepas tu plak balik rumah siapkan wafiq ke playgroup dia..dah membawa ke tengah hari..nak siap lunch lagi..nak juga rehat sekejap..tp tau tau jer dia..petang Sabtu mesti memujuk ibu ke library..lantak lah anak..ibu temankan..tabiat baik ibu sanggup je walau penat..nasib baik library dekat..kehkeh

yg bestnye..fakta nombor yg boleh dijadikan kenangan.. wafiq belum pun usia 4 tahun dah 2 kali ke perpustakaan tu..dan yaya usia dah 31 tahun pun baru 2 kali ke perpustakaan sama...haha..malu seyh sama anak..ibu malas gi library nak...haha

1st time bawa wafiq pergi terus buat kad..senang nak pinjam buku..sekali dapat pinjam 4 buah buku.. RM2 je bayaran untuk buat kad..nama ayah panjang sangat..kena ringkas2 gitu, tu pun satu perkataan nama ayah dah tak muat nak letak dah..hehe





bagus juga bawa pergi library..pilih je nak buku macam mana..buku sampai paras lutus wafiq pun ada..haha...besar sangat...buku cantik2..unik2..boleh flip bagai..kalau nak beli sebiji mahal giler tu..tempat pun best..aman je...

nampaknya kena buat jadual tetap lah nie..setiap petang sabtu kena nawa gi library..tanamkan sikap suka pergi library dan suka membaca..tak de lah jadi macam ibu dia kan...haha




4 comments:

  1. time blajar dulu, library bandar tulah tmpt lepak....

    ReplyDelete
  2. mmg bagus..... bagi anak2 kite ni terbukak minda...... dan yang penting deme bulih membace atopon sekughangnye tengok gambo2 daghi buku...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.