Thursday, February 21, 2013

Semoga hari ini lebih baik

Bismillah...
Assalamualaikum ...

pagi nie dengar topik pagi di Sinar FM..kisah kehidupan selepas berkahwin..kelakar pulok dengar pendapat pendengar..ada kata isteri dah tak suka dibelai-belai..ada kata isteri dah makin serabai..balik keje terus tukar kain batik..haha..sibuk jaga anak, jaga rumahtangga sanpai suami terabai..tp ada sorang caller lelaki call bg tau dia pernah menjadi mr.mama dan dia tau kerja rumah tak kan pernah habis..lagi penat dari kerja di pejabat..betul betul betul..;)

itu belum part isteri bagai di pam2..makin membesar...suami pun sama ikut membesar..haha.. tak apa lah dua2 membesar baru adil kan..




yang penting..kita dengan pasangan hidup saling melengkapi..jangan asyik merasa kekurangan dan nampak pasangan je yang salah.. hidup berkeluarga kena saling tolong menolong....baru harmoni....kan?









.

5 comments:

  1. Jgn asyik tahu nak komplen aje yg pandai kan Yaya. Kenalah sama-sama. Berkomunikasi mana yg suka dan tak suka cara jujur barulah hormoni:)

    ReplyDelete
  2. betul tu.saling melengkapi.baru bahagia.

    ReplyDelete
  3. salam...

    keindahan dan bahagia rumah tangga ni sukar untuk dicakap dan dicerita, nak tulis lagilah..

    sedangkan siang bertukar malam, kecil meningkat dewasa, yang muda pastinya mati dan tua, begitulah juga rumah tangga...

    jika ditegur cepat-cepat berubah, jangan simpan dalam hati, kerana kita tidak berhak untuk disakiti ;)

    ReplyDelete
  4. selalu komplen diri sendiri, bdn org dh beranak ni lain.. Tp suami ok je.. dia terima seadanya..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.