Tuesday, February 19, 2013

Mana la nak cari seragam bomba

Bismillah...

Assalamualaikum ...



'ibu..wafiq tak nak jadi doktor dah..nak jadi bomba penyelamat boleh?'

begitulah kuatnya aura..sampai sanggup tukar cita-cita..haha..nie semua gara-gara Sedia Menyelamat!


tak tau lah berapa juta kali dah dia khatam episod Sedia Menyelamat ni..mula lah skrip jadi sebutan harian.

'ikut arah apa?'... 'arah angin...'

'punca apa?' .. 'punca kebakaran...'



itu tak kisah.. sekarang dah ada masalah baru...'ibu..balik sekolah esok kita pergi kedai ye..cari baju bomba'

hah! sampai macam tu sekali taksubnya..seingat yaya inilah pertama kali dia minta belikan sesuatu dari apa yang dia tengok kat TV..tengok Boboiboy tak minta belikan pun patung hero kuasa 3 tu..tengok bola kampung pun sama..ibunya je yang belikan tabung bola kampung..patung upin ipin pun tak terliur...


tapi bila upin pakai seragam bomba terus minta belikan ... haiyaa anak ibu....


mmm..petang esok balik sekolah mesti 'perang besar' dalam kereta..haha..mana lah ibu nak cari seragam bomba nih...kalau ada jual pun tak koser la den nak membelinya..haha


*episod Jari Jemari Salleh pun pernah menghantui yaya....






.

10 comments:

  1. blogwalking here, follow mine back ya tenkiu... http://belogzeera.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wah keren juga....kunjung balik http://jejaksangcucu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. rara kalau upin ipin mmg suka sgt.tgk ulang ulang pon xpe.

    ReplyDelete
  4. amboi...kena tempahlah kak..hihi

    ReplyDelete
  5. boleh cuba pergi ke balai bomba berhampiran dan minta pinjam pakai.ada disediakan untuk kelab keselamatan kebakaran kanak-kanak (kelab 3K).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh pinjam ke bju kat balai tu?

      Delete
  6. boleh cuba minta di balai bomba berdekatan. uniform utk kanak-kanak disediakan. dibawah program kelab 3k.kelab keselamatan kebakaran kanak-kanak.

    ReplyDelete
  7. slm...crita kakak ni sma mcm sy..ktna ye leh dptkn uniform bomba utk knak2 yg brumor 5 thun?pd spe2 yg ada info plz whatsapp sy di 0126434241

    ReplyDelete
  8. slm..tmpang tya,ktna leh sy dpatkn uniform bomba utk knak2 yg 5 thun pya ye..da puas cri xdpt2 lg..no kes upin ipin pya psl la...klu ada pape info tlg whatsapp sy di 0126434241 ye..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.