Ada Cinta Dalam Bismillah

Bismillah ...

Assalamualaikum ...


- Yang pertama ditulis dalam Qalam adalah BISMILLAH ..maka apabila anda menulis sesuatu, tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

- BISMILLAH untukmu dan ummahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuati dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkan sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. (Hadith Qudsi)

- Tatkala BISMILLAH diturunkan dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.

- Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatumelainkan Allah beri berkat ke atasnya.

- Barang siapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali melakukan sesuatu yang baik.

- Jumlah huruf dalam BISMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19. Al-Muddatsir berkata : ''sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari''

- Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga setiap huruf berkata, ''sesiapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya.''

- Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

- Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

- Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika dia hendak tidur, maka akan terpelihara daripada gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.

- Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali dihadapan orang yang zaliim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati orang yang zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.








.

5 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. Terima kasih untuk perkongsian ini. :)

    ReplyDelete
  2. banyak kelebihannya...21 kali sebelum tido kadang2 kalau teringat ada juga buat...:)

    ReplyDelete
  3. Kakak rasa kita pun lebih dari 19 kali membaca basmallah dalam kehidupan seharian kita. Mudah-mudahan kita semua sentaisa dlm rahmat dan hidayahnya..

    ReplyDelete

  4. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post