FB

Monday, November 26, 2012

Doa Memudahkan Dapat Zuriat


Assalamualaikum ...


1 -


 Surah Al Anbiya - Ayat 89


Maksudnya :

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi.





2 -



Surah Ali Imran - Ayat 38

Maksudnya :

Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.









4 comments:

  1. Tq for sharing! Salam kenal, follower 1192

    ReplyDelete
  2. boleh di amalkn ni..
    TQ share, nice...:)

    ReplyDelete
  3. kak..try lah makan buah zuriat tu.ada jual kat kiosk org jual kismis n tamar kat giant tu..hehe
    berusaha selagi mampu..kan

    ReplyDelete
  4. sama macam CikMa. Sedang berusaha untuk cahaya mata kedua. Mudah-mudahan...
    ~CikMa follower 1193

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...