FB

Wednesday, November 14, 2012

Cuti Tambahan


Assalamualaikum ...


eh..kawan-kawan sekelian cuti tak? yaya ambil cuti extra..jadi dapat la santai-santai tak ketahuan hala kat rumah..mak yaya tak ada kat rumah..berjimba dengan adik beradik dia di Langkawi..hari Khamis nie baru balik.....bila mak tak ada sifat malas tu harus ada jugak sikit-sikit..semalam pun lunch makan kat luar...tak padan dengan bini orang kan ..kihkih..lagi pun mr.tmfs kerja..menjemput dia kat tempat kerja je la pergi makan nasi ayam hainan..

bila ada mak kat rumah rajinnya dipaksa-paksa tau..mak yaya tu..baru je kami kami semua nie lepas makan dan minum dalam sejam dua..bila duk santai-santai depan tv harus dia cakap kat yaya..

' tanya lah Fadzli tu..nak minum air tak? '

- arahan nie tak berapa lama selepas sarapan pagi...



' buat la air, bawak keluar makanan ... tak pun pergi goreng keropok tu hah? '

- arahan nie tak berapa lama selepas makan tengah hari ...



' tu Fadzli tengok tv tu duk saje je...buat lah air untuk dia...'

- arahan nie tak berapa lama selepas makan malam..



dan Yaya akan jawab ...

' laa..baru lepas makan, baru lepas minum..'
' nak kena makan lagi ke, nak kena minum lagi ke ?'

hehe


tapi mak tetap akan menjawab jugak .... 'tanya dulu!'

nak tak nak kena tanya jugak mr.tmfs...kebanyakan daripada jawapan adalah gelengan..hehe..


rasanya mak-mak kita memang macam nie kan..bab suami memang jaga betul-betul..bab pakai, bab makan..nasib la mr.tmfs tu jenis sempoi..bab makan bab pakai semua sempoi..makan tak suka banyak lauk..lepas makan lebih senang minum air masak...air manis waktu breakfast cukup dah katanya..senang isteri mengurus..untung badan..hihi.



*entri selesai ditaip 2.09 am ... sekarang sedang meronda Zoo Kemaman...




.




6 comments:

  1. Kelak bila Yaya dah ada menantu mesti macam mak juga. Kalau boleh nak anak jadi isteri terbaik pada sisuami. Tunggulah lebikurang 20 tahun lagi mana tahu hihi...

    ReplyDelete
  2. uitt..cuti ke.kite jugak yg kena kerja..emm.

    yelah, org dulu2 mmg camtu kan kak..makan pakai suami tip top.

    ReplyDelete
  3. hehee. tu lah hebatnya orang2 dulu2 jaga suami kot. :)

    ReplyDelete
  4. ahaha..sama lah ngan mak saya yaya..kalau dia nak masak pun tah berapa banyak kali dia tanya sama ada husband saya makan ke tidak yg dia masak tu.. maklumlah kahwin dengan orang negeri lain..takut tak kena selera bagai.. padahal husband saya makan je yg mak masak..

    ReplyDelete
  5. kehkehkeh... mak pun selalu ckp eh kasi jo air tu dia nak minum... Tp biasanya shima akan buat lambat sbb tahu wakjo ni klu dah letih, minum air pun tak lalu.. kasi can dia berehat dulu hihihihi

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...