FB

Tuesday, October 16, 2012

Anak ibu diselubungi rasa bersalah .. kesiannya ...


Assalamualaikum ....

Ada sebuah lori besar lalu..jalan taman patutnya tak perlu la lori tu nak guna laluan nie..orang kata size baju tak padan dengan body..laluan depan rumah yaya nie memang glemer..jalan shortcut la katakan...

Al-kisahnya ...

sampai terkejut anak ibu yang sedang minum air dengar bunyi lori..terlucut mug boboiboy yang baru dapat free bila beli ubat gigi colgate..disebabkan ibu dia nie yang beli ubat gigi jadi memang Wafiq selalu sebut itu mug ibu...

bila mug tu terlucut walaupun Wafiq dah duduk kat lantai..jatuh rendah pun tetap retak dan sumbing sedikit.. tok ma kata Wafiq memang terkejut..dia cakap dia tak sengaja..siap suruh tok ma cepat-cepat masukkan mug tu dalam plastik jangan bagi ibu nampak..nanti ibu marah katanya...

tok ma memujuk la..ibu tak marah..tok ma pun tak marah..Wafiq kan tak sengaja..tapi rasa bersalah dia menjadi-jadi..sampai tak nak makan..tak nak minum... terus tertidur..mr.tmfs cakap masa dia balik tengah hari Wafiq tidur, ada lagi kesan air mata..huhu..bangun tidur tanpa disuruh terus pergi baca buku..lama pulak tu...

tadi pula kat dapur masa yaya lap pinggan Wafiq berbisik dengan ayah dia...berbisik nak bagi yaya dengar sebenarnya tu..nak cakap direct takut agaknya..haha..dia cakap...'ayah...bagi tau la ibu..Wafiq tak sengaja...' yaya pun apa lagi 'apa bisik-bisik nie hah..apa yg tak sengaja tu?'

'ibu..cuba ibu cari mug boboiboy...' .. 'eh mana mug boboiboy nie..tak de pun'....buat-buat mencari..pusing belakang nak pandang muka Wafiq..tapi dia dah berlari laju ... hehehe

ingat jap lagi nak korek rahsia dengan Wafiq..nak minta dia cerita sendiri pulak.. apa la yang dia rasa bersalah dan takut sangat..ingat ibu dia nie baka rimau agaknya..hahaha ^_^

6 comments:

  1. Ibu dia garang sgnt kot.. Biasala budak-budak bila buat salah cepatla takutnya..

    ReplyDelete
  2. abislah..kena ganti lah mug ibu tu..hehe

    ReplyDelete
  3. pandainyer dia rase bersalah..stgh budak dok pong gitu...

    ReplyDelete
  4. menebal betul perasaan bersalah wafiq ye...hehee

    ReplyDelete
  5. dah pandai rasa bersalah..besar dah wafiq

    ReplyDelete
  6. ".. to love is to care, to care we must share..."
    get some and feel awesome at BBC MARDI Station CH39000

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...