FB

Tuesday, August 7, 2012

Keropok segera..dicadangkan beli cap ini..


Assalamualaikum ...

Dulu..beli RM5 dapt 6 bungkus, RM10 dapat 12 bungkus..paket pun besar..itu cerita dulu..dalam kenangan je semua tu..^_^

Sekarang..keropok segera pun ikut peredaran..ikan mahal kan..hehe..dapat yg sedap tak ape la..tapi kalau nasib tak baik dapat keropok makan sampai gatal lidah dan lelangit..tak ke rasa sendu di jiwa je kan..haha.

mahal-mahal pun tengok ramai jer orang luar duk memborong keropok segera nie kat Pasar Payang..semalam yaya singgah Pasar Payang...adik Yaya nak balik Kuantan. Kawan-kawan adik pesan belikan keropok lekor dan keropok segera..dan yang paling bestnya order dorang siap dengan cap apa lagi...keropok segera biasa nak cap PINGGAN .. keropok segera bersira nak cap PIALA ..



yaya sendiri pun tak pernah dengar cap pinggan..hihi..cap PIALA tu tau la, selalu beli yang tu..yang cap pinggan tu kat pembungkus tulis 'CAP PINGGAN DAN KEROPOK' ^_^ ... yang cap piala pulak tulis 'CAP JUARA'.. tapi orang dah selalu sebut cap piala.

keropok segera biasa lagi mahal dari yang bersira. Keropok segera biasa sebungkus RM1.50..kalau beli 4 bungkus RM5, yang bersira pulak cuma RM1 sebungkus...beli 6 bungkus pun tetap harga RM1 sebungkus.

tapi..keropok cap pinggan memang bestttt la...super sedap..memang cap yang boleh dipercayai dan tak diragui kesedapannya..lepas ni boleh beli lagi...^_^











.

11 comments:

  1. sangat setuju.. dah rasa dua-dua..:-)

    ReplyDelete
  2. sangat setuju.. cap pinggan tu yang cukup sedap.. :-) Saya cukup ske yang bersira.. :-)

    ReplyDelete
  3. selalu jgak kalau blik tgnu singgah psar payang n borong keropol sira cap piala tu..cap pinggang tak biasa mkn lg setakat nie..hehe

    ReplyDelete
  4. Rumah kakak tak pernah lekang dgn keropok dari T'ganu sebab anak saudara akak setiap bulan balik. Dia kerja di Petronas Kerteh. So bila balik je penuhlah kereta dgn keropok bagi-bagi utk mak-pak sedara dia..

    ReplyDelete
  5. suka yg bersira tuh.. klu yg cap pinggan tu selalu dpt yg tebal. Agak keras mcm lebih tepung. Mak la yg selalu tak dpt mkn sbb xbleh gigit keras sgt.. mau tanggal plak gigi pelsu dia hihihi.. Klu gi ganu mmg beli yg bersira shj :))

    ReplyDelete
  6. lama dah tak makan keropok ni.. kedai mak saya dulu ada jual (tak ingat cap apa) tapi selalu sangat dok makan..jemu pulak..tengok ni terimbau balik kenangan lama..haha..

    ReplyDelete
  7. sedap keropok ni.. tapi betul skrg..
    ikut peredaran zaman.. dah makin kecil dan mahal sikit..
    semua nya sebab amal.. harga barang naik..

    ReplyDelete
  8. Asben ros dh mula ketagih kopok segera ni.. Selalu nak singgah stesen minyak untuk beli.. Mahal.. Lpas i blik kelate kna borong bk :p

    ReplyDelete
  9. kat sini...2.50 sebungkus pun ada jual...mahal le...sedap keropok ni,buat kudap2 masa tgh tgk TV ke...cap pinggan tu glame...

    ReplyDelete
  10. Bagi kita orang yg sekampung dengan kilang keropok cap pinggan tu , ada lagi banyak pilihan yg lebih sedap (citarasa masing2 la kan ) sbb keropok tu agak tebal .

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...