FB

Monday, July 2, 2012

Bukan Rezeki ..atau ?

Assalamualaikum ...

kelmarin..sesudah je sesi playgroup Wafiq di Masjid Al-Mukhtafi Billah Shah (Masjid Ladang).. yaya dan Wafiq menunngu Mr.TMFS di perkarangan Masjid. Orang agak ramai hari tu..ada perhimpunan hijau..ada antara mereka yang singgah untuk solat zuhur.

tiba-tiba .. datang seorang makcik menghampiri Wafiq..umur lingkungan 50 tahun..

Makcik : Boboi..boboi...acik ada air cendol..tadi acik beli dua..acik dah minum satu..nie acik bagi boboi satu..(sambil hulurkan air cendol..)

tanpa salam..tanpa pandang pun yaya disebelah Wafiq..makcik tu bergegas masuk ke dalam masjid..daku pulak yang terpinga-pinga..

Wafiq pulak tak sabar-sabar nak minum air cendol..yaya pulak datang rasa was-was..orang yang kita tak kenal..hulurkan minuman untuk anak kita..eh..memang menebal la rasa was-was..makcik tu mungkin tak ada niat apa-apa..mungkin mmg dia berniat nak sedekahkan air tu..tapi entah la.. makan minum yang diberi oleh orang yang tak dikenali mmg yaya akan terima..yang penting terima dahulu..tapi mmg yaya tak kan makan..tak kan minum..nie nak bg anak minum pulak..mmg tak la jawabnya..

Yaya cakap kat Wafiq..'kita bagi ayah rasa dulu air cendol nie..biar ayah rasa sedap atau tak'..alhamdullillah..anak kecil tu mendengar kata.. sekurang-kurangnya alasan tu boleh lengahkan Wafiq..kemudian...yaya letak air cendol tu di tepi tiang kat sebelah yaya..ntah macam mana siku yaya terkena air cendol tu..jatuh..pecah...

Akhirnya..memang tak ada rezeki Wafiq dengan air cendol tu..atau ... (korang sambung la sendiri ...) ^_^






.


8 comments:

  1. macam ada yang tak kena je..

    ReplyDelete
  2. huhu...mgkin bkn rezkinye..huhu

    ReplyDelete
  3. Hmm tu lah, mcm ade yg xkena kan.. Naluri ibu mesti kuat kan :) moga kita dilindungi olehNya :)

    ReplyDelete
  4. kesian wafiq...xder rezeki buat dia. tp mungkin ada hikmah kot disebaliknya..:D

    ReplyDelete
  5. bab makan minum ni kalau org xkenal bg memang was2 juga.mungkin niat dia baik tp kita pun kena berjaga2kan....mungkin xde rezeki dan mungkin juga ada sesuatu.mesti ada hikmahnya cendol tu tumpah.

    ReplyDelete
  6. atau... mungkin ada hikmahnya... x pe wafiq.. nanti mia datang sana mia belanja cendol ye ^_^

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...