FB

Wednesday, June 27, 2012

Wafiq cakap kami nie kucing ?

Assalamualaikum ...


'Wafiq mouse.... Ayah cat....Ibu cat ....'
'Cat makan mouse ...eii... wafiq takut ayah dgn ibu ...'


ish..budak nie..ada patut cakap mak pak dia nie kucing? garang sangat ke kami ? hmmm...rasa macam yaya je kadang-kadang tergarang..ayah dia biasa-biasa memang cool sokmo...

sebenarnya baru semalam dengar dia umpamakan kami bertiga nie umpama kucing dan tikus..kononnya dia tu tikus yang kerdil lagi kudus gitu..selalu kena kejar kucing gamaknya..

semalam..lepas dengar dia sebut tikus dan kucing nie...tak lama lepas tu..ada la ayah dia tertinggi suara sikit kat dia..Wafiq pun datang kat yaya sambil mengadu...

'ibu...mouse marah cat...' mengadu sambil buat muka mengada-ngada...sambil senyum-senyum...

tak tau la dia tengok mana adegan kucing dan tikus nie...

seingat yaya .. sebelum nie selalu la nyanyikan lagu nie untuk Wafiq :

'anak ayam dikejar musang...anak ayam cari ibunya..anak ayam mencari..terus cari..ibunya yang hilang...' ^_^




*ayam & musang , kucing dan tikus .....jauh sekali kedengaran bunyinya...^_^






.

11 comments:

  1. Nampak tak yaya betapa tinggi minda fikir Wafiq. Budak sekarang bijak - ligat berfikir boleh buat perumpamaan lagi.

    Tak boleh kita silap dia nampak tau:)

    ReplyDelete
  2. Wafiq yang cerdik dan comel. :)

    ReplyDelete
  3. ibu cat?ekekeke...tu anak sorang.klu anak 4 nnt dia kata ibu raksaksa..ahaha. Pernah dulu masa qila kecik dia kata ummi raksaksa...maybe sbb garang marah abang akak dia kot. hahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha..kelakar plak..dari mana dia dgar semua tu ek..wafiq2..salam kenal yekk pn yaya..)

    ReplyDelete
  5. pengaruh tom n jerry kot..padahal si jerry tu yg licik..haha..

    ReplyDelete
  6. hehehehe akk mmg ajar dye ckp omputih eh.

    ReplyDelete
  7. Hemmm shima pikir dr cerita tom&jerry.. Jgn tak tau aqil pun klu tiba angin dia, dia beraksi mcm kucing dok jilat2 kaki dia ngan lidah! huhuhuhu...

    ReplyDelete
  8. ahahaha...Jangan nanti naik taraf dari cat jadik lion tau! ahaha

    ReplyDelete
  9. salam perkenalan :)

    hehehe.. comelnya keletah dia :)

    budak2 sekarang bijak ek...

    ReplyDelete
  10. salam..

    kelakar lah....

    barangkali terpengaruh dgn citer dalam tv tuh...

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...