Monday, June 11, 2012

Tuhan Tolong Lembutkan Hati Suamiku

Assalamualaikum ...

Berhadapan dengan orang yg keras hati, keras kepala memang mencabar mental kita..apatah lagi mereka itu orang yang rapat dengan kita..ahli keluarga kita, adik beradik, suami...

Hari jumaat baru nie yaya tengok Al Kuliyyah..ustaz tu (yaya lupa nama) ada berkongsi satu doa ringkas dalam bahasa melayu...


'' tuhan..tolong lembutkan hati dia (suami, anak etc)..sebagaimana Kau lembutkan besi pada Daud AS...''

Senangkan doanya ...mudah diingat , mudah di amal ....



dah macam lagu Ombak Rindu pulak...(mmg pun Ustaz tu mula-mula tu baca  doa tu siap dengan intro lagu Ombak Rindu..)

Dan untuk amalkan banyak caranya, boleh ditiupkan pada air, masakan, pada tuan punya badan pun tak apa..kalau pada anak, masa anak tidur tu lepas berdoa boleh ditiupkan pada ubun.

Teringat cerita seorang kawan, dia bg tau masa naik motor dengan suami dia..dia duk belakang selalu berdoa supaya suaminya tak mudah panas baran..lepas berdoa dia tiup kat belakang leher suaminya..naik heran si suami angin apa yg mengena leher...hehe....






9 comments:

  1. nape sis.. sekarang ni hubby sis org yang panas baran ke.. hehe

    ReplyDelete
  2. Salam Kenal, doa yang pendek dan senang diingat, terima kasih sudi berkongsi

    ReplyDelete
  3. Jangan pula nanti bila suami dah lembut hati, isteri pijak kepala. Kan Ya? :)

    ReplyDelete
  4. owh menarik nih... suami ok.. ank2 ada la sikit budak nak membesar.. kalau buat kat diri sendiri boleh tak yaya? Rasa mcm emak ni garang bebeno la huhu

    ReplyDelete
  5. Baguskan kalu amalkan selalu lama-lama memang boleh lembut hati..

    ReplyDelete
  6. bagus doa ni..insya allah..nak amalkan pada anak2 dan suami..supaya masing2 lembut hati..dengar cakap ibu..hihi..thanks!

    ReplyDelete
  7. salam..

    ada dengar juga baru ni...cerita kat suami, suami kata buatlah selalu, hehe


    jemput lihat

    http://www.sissyira.com/2012/06/keputusan-pemenang-kata-kata-indah.html

    ReplyDelete
  8. Yaya, shima minta izain share di FB ye :)

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.