Wednesday, June 13, 2012

Antara Sebab Kenapa Lelaki Lambat Kahwin

Assalamualaikum....




Anak Kampung - Jimmy Palikat

Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan
Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli-kuli sahaja memang tidak padan
Cantik bha kau itu banyak yang tergoda
Lagi orang kaya

Chorus

Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun teda ada pun bapa punya
Apa lagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerana aku cinta
Aku lepaskan kau sama orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiadalah guna
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun teda ada pun bapa punya
Apa lagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerana aku cinta
Aku lepaskan kau sama orang lain




*betul tak?



daaa ^_^




.

11 comments:

  1. kakcik mula 'jatuh cinta' dengan lagu ini semasa lawatan ke Sabah pada bulan 6 tahun 2011. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama ye lagu nie kakcik? tahun ni baru glemer..

      Delete
  2. hehehee
    iye lah, kalau miskin, xder kerja, xder rumah, mcm mana nak bela anak orang,kan?

    ReplyDelete
  3. saya lagi teruk..first time tau lagu ni..haihh

    ReplyDelete
  4. tau xpe..



    http://kalampatah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Memang betul..sebab sekarang hantaran pun dah ikut level pendidikan...ekekeke

    ReplyDelete
  6. anak2 akak suka giler lagu nih..hahaha

    http://azrinzfamily.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. leleki mana ngak mau kawin..kalau boleh 2-3-4-pon bisa...jaga orang perempuan ni bukanya susah.yg penting adil susah sama susah.senang sama senang...bisa kerjasama sama ikut agama ...


    leleki tak mau kawin mkasalah nya .....apa ???????....mengikut fahaman saya....senang aja nya tu...mau tau ngak...anda semua bisa tengok laman web ini orang..www.sakitsedap.com.my

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.