Ye Ke Bolat ?!

Assalamualaikum ...


'' Wafiq... dulu kan masa ayah kenal ibu..ibu tak macam nie...lain sangat...masa tu muka ibu panjang..sekarang dah bulat.... ''

perlahan je suara..tapi duk kerling-kerling kat daku...ayang dengar la abang..huhu

dan anak yang baik itu dengar je kata-kata ayahnya..khusyuk pulak tu..tak reti nak backup ibu ke nak oii..wafiq tak menjawab pun..tak faham kut kata-kata sinis sang ayah..huhu...nasib baik tak menjawab..kalau dia cakap ..

'' ye la ayah...muka ibu bulattttt ...''

mau pengsan daku agaknya.


gambar 06.05.12


hmmm... ye la bulat..bulat sikit je la ^_^... awak kenal saya 15 tahun lepas..saya muda remaja lagi masa tu...masa tu semestinya saya kurus..cikgu paksa pakai baju pendidikan jasmani..tapi budak kelas saya ramai yg tak dengar cakap..tak nak pakai baju PJ.. time PJ ramai ler yg kena denda pusing padang pakai baju sekolah..tp tetap mengeluarkan peluh..membantu untuk selim melim jugak kan..tu belum lagi part kena paksa masuk perbarisan hari kebangsaan..semua tu mengeluarkan peluh melampau..hehe..nasib dapat johan..

tp..sejak kawen..sejak berkerja..mana ada masa nak pergi jogging...(alasan) kain baju pun setakat basuh tangan sikit-sikit tak de la berpeluh pun..huhu..dalam 2 tahun nie mmg konpem sekali pun saya tak pergi jogging (sebab awak tak ajak..saya pun malas nak mencadang..hehe)

awak berubah size saya tak kisah pun..hehe..makin sayang ada la...tapi awak sekurang-kurangnya mantain bersukan setiap minggu..keluar jugak peluhnya..tapi saya nie kalau suami tak paksa tak kan la saya terkedek nak gi berjogging sorang diri..kena la awak temankan..pendorong gitu...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lor..dah serupa surat cinta pulak entri kali nie...hehe

KG yaya maintain lagi..BMI pun cun lagi ..normal.. tapi ..

APESAL LA kalau naik berat badan tang pipi tu yang nampak sangat....huhu...macam mana ye nak kuruskan pipi ^_^...

bila suami bersuara jadi tension sekejap.dan satu masalah yaya..bila tension nafsu makan makin membuak-buak..hehe..makan je la selagi badan sihat...hehe




nota : nak kuruskan pipi!

4 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. tembam2 la baru comel n matang.. haha.. kalau kurus melidi je wat pe.. x mantopp.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau melidi nanti dibawa terbang dek angin saja kan? hihi..

      Delete
  2. hahaha..memang tension kan kalau suami dah mula tegur ttg berat badan kita ya..saya pun cmtu..

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post