Jari Jemari Salleh

Assalamualaikum ...


Di Laman Rumah

Wafiq : boleh tak Wafiq nak makan sireh ? (mulut bertanya tapi tangan dah ambil sehelai daun pokok bunga jejarum dan suakan ke mulut!)



Dalam Perjalanan Ke Taman Pertanian Sekayu 

Wafiq : banyaknya pokok sireh !!!

 - (pokok sireh apanya..tinggi sayup! pokok buah-buahan ler....yaya pun tak kenal pokok apa..hikhik)



Di Ruang Tamu  Rumah

Ibu : Wafiq...wafiq buat apa tuu...(sambil kedua-dua belah tangan yaya pegang kepala...geram weh dah tengah  malam buta masih sempat keluarkan segala buku dan pensil warna dari beg angry bird dia!)

Wafiq : nak buat hantaran kahwinnn....

Ibu : erkk...



Dan..sememangnya tak syak lagi...semuanya gara-gara JARI JEMARI SALLEH ! apa tu JARI JEMARI SALLEH ???

imej google


Jari Jemari Salleh nie salah satu episod dalam siri kartun Upin & Ipin ..musim ke-5 kalau tak silap..boleh tengok kat youtube..kat tv pun baru lg episode ni..tu yang Wafiq asyik dengan DAUN SIREH dan HANTARAN KAHWIN..hehe..


Yaya yang dah 3 series nie pun layan Upin & Ipin.. anak apetah lagi..kihkih...tak salah pun...lagi pun cerita nie banyak moralnya..kawan yaya yang kat Indonesia tu pun tak boleh miss Upin Ipin..kiki..kan Yoki  Kuncoro :-) ramai ape yg layan kartun nie kan? kan ? 

Saya orang Indonesia. Dan saya sangat suka dengan film animasi Upin Ipin. Banyak nasehat dalam hal sosial dan agama dalam film ini. Adik2 saya sangat sangat sangat suka. Mengapa di Turki tak ada ya?? :( Di Turki pun ada beberapa macam film animasi yang mendidik dan berkualitas yang saya suka. Tapi belum menemui seperti Upin Ipin yang lucu dan menggemaskan. Saya rasa sangat salah bila ada Indon yang dengki. Sebab Upin Ipin sangat digemari oleh kami. Semoga tidak ada lagi suudzon. aamiin.

- bukan pendapat Yoki..tapi pendapat Warga Indonesia yg lain..hehe..sumber SINI


sape yg tak tengok lagi Jari Jemari Salleh ? boleh tengok kat SINI ye....






3 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. hehe..kelakar lah wafiq ni.
    yelah..wida ni pon suka tgk upin ipin, kdg2 kita yg terlebey tgk..hehe

    ReplyDelete
  2. terikut dgn upin ipin ye wafiq ni. huhu.
    comel je yg die bgtau nk buat hantaran kahwin tu :P

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post