Monday, May 28, 2012

Alah Wangi

Assalamualaikum ...




Semalam si kacak yg kecik tu mengamuk time nak tidur..kena selsema sikit..berair hidung, dia rasa tak selesa jd ada je benda tak kena. dia minta yaya tutup kipas, tapi ayahnya yang duk dekat dengan kipas terus je gi tutup kipas tu.. ngamuk lagi..huhu..kalau dah kata ibu, ibu  la yang kena..so yaya kena buka kipas tu dan tutup sekali lagi..hmm..anak bertuah...kalau dia kata begitu, jangan la kau buat begini..memang saja cari nahas..hehe..comel sungguh perangai budak bertuah sorang nie..huhu...

Semalam nenek Wafiq ada petik bunga tikam seladang..memang harum sungguh bau bunga tu..Wafiq pun ambik la bunga tu bawak masuk kereta..nak bagi hadiah kat tok ma katanya..

sampai je rumah tok ma.. dan dan je hidung dia berair.. siap cakap kuat-kuat lagi...'bau apa kuat sangat ni' sambil tenyeh-tenyeh hidung..hihi..bau bunga tu la..yaya ambil la bunga tu letak jauh sikit..tp bunga tikam seladang ni serupa buah bachang..ko sorok cam ner pun tetap boleh bau harumnya.

Susah juga dia nak tido semalam..tp bangun pagi nie dah ok..dah tak selsema..agak yaya Wafiq tak boleh hidu bauan yg wangi-wangi sangat nie..macam ibu dia jugak..kalau bau perfume orang mula la duk terbersin..hihi..^_^




5 comments:

  1. camne rupa bunga tikam seladang tu?xpenah dengar pun...hehee..

    ReplyDelete
  2. eh sama lah kita sis.
    wida pon tak tahan kalau bau wangi2 sgt ni..

    ReplyDelete
  3. first time dengar bunga tikam seladang..bunyinya macam kejam je.. tapi bau wangi..hehe..

    ReplyDelete
  4. bunga apa tu ya? sian dia selsema dek bau bunga tu kihkihkih

    ReplyDelete
  5. ammar pon camtu gak..kalo suh ibu buat susu,kene ibu la..kalo ayah buat..mengajuk dulu br minum..

    pes time jgak dgr bunga tikam seladang..;)

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...