Wednesday, April 4, 2012

Kek Coklat Moist ( kukus)

Assalamualaikum...




resepi ambil dari kak ros jintan manis ..



 tapi untuk topping yaya tak guna resepi tu sebab tak de cooking coklat..

yaya guna :

1 cawan susu pekat - semestinya tea pot
2 sudu besar serbuk koko - semestinya van houten
2 sudu besar mentega - guna cap pelangi jer...

cara :

masak biar tinggal sedikit..


kek ni yaya buat sabtu lepas..untuk bday adik bongsu yg ke-16..owh adik dah boleh ambik lesen motor ye..hihi..teringin benor dia tu gi skolah ngn motor..ok la sebab tambang van pun dah RM50 sebulan..kalau stay back selalu masalah...bas mana ada..kalau kakak abang dia tak ada hal kesian dia menapak slow-slow..3km lebih jugak SMKSS ngn rumah...

bab hiasan kek tu mak yang buat..pandai je mak yaya ambik bertih beras tepek2 atas kek..letak bunga letak daun..bertih beras tu stok raya tahun lepas..haha..ada lagi..suami yaya beli 2 plastik besar..guna satu plastik je..baki lagi satu hari tu dah buat resepi campak-campak...guna resepi kek batik,tapi biskut meri tak letak, ganti dengan bertih beras plus koko krunch..tak sempat nak ambik gambar..kejap je dah habis..nie ada setengah plastik lagi...resepi apa lagi ye boleh buat guna bertih beras ????




7 comments:

  1. wah kreatifnya mak ko.. kim salam kat mak ye ^_^

    ReplyDelete
  2. waaa.sedapnye kek coklat. feveret ni ^_^

    ReplyDelete
  3. salam..

    lama sudah tidak buat kek coklat moist ni... terliur pula rasa..hehe

    ReplyDelete
  4. terliur pulak tengok..nak sepotong..XD

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.