FB

Tuesday, April 17, 2012

Hukuman Masa @ Nanny 911

Assalamualaikum ...

Siapa pernah tengok Nanny 911 @ NTV7 ... setiap Isnin hingga Jumaat jam 10 pagi..yaya sah-sah la hari Jumaat je berkesempatan tengok. mmg best program realiti nie.. berkisar tentang keluarga yang bermasalah..bukan maslah suami isteri ye tapi masalah anak-anak kecil yang tak boleh dikawal, nakal tak bertempat...
ada 3 orang nanny yg bersiap sedia membantu.. seorang akan dipilih untuk kerumah keluarga yang memerlukan bantuan nanny nie..seminggu nanny akan duk situ..

yaya paling suka nany yang nie..namanya Nanny Deb..tegas tapi penyayang (tiga3 pun tegas dan penyayang) tapi Nanny Deb pendekatan yang dia gunakan memang superb. Anak seper degil pun boleh dengar cakap dia...

Kesian tengok family nie..yang ada 3 4 orang anak kecil, tak terkawal dorang, emosi mmg la tak usah cakap, memang terganggu habis! Kadang tu bukan masalah anak, tapi cara didikan mak ayah yang tak kena..anak mula jadi manja dan mula tunjuk sifat seperti seorang ketua keluarga..mak ayah pulak yang kena dengar cakap anak... perkara2 macam nie la Nanny 911 akan betulkan..bg tips kat ibu bapa..

satu yaya perasaan, hampir semua family omputih yang masuk Nanny 911 nie dorang memang amalkan HUKUMAN MASA.. bila saja anak kecil buat silap hukuman masa kaan dikenakan..yakni..duduk diam la kamu wahai anak di satu sudut rumah..menangis meraung tak kan ade yang tolong..tak boleh bergerak ye..ada tu sampai 10 minit .. kalau degil jugak bg masa denda tambahan..

bila difikirkan praktikal jugak HUKUMAN MASA nie..mana ada budak sanggup duk diam tak buat apa..of course la dorang nak mainan, tengok tv kan...HUKUMAN MASA nie seakan mengerikan..

Ermm..kalau apply kat Wafiq nie ntah jadi ntah tidak..agaknya kalau yaya letak kat satu sudut dia pun bangun, yaya letak lagi, dia bangun lagi..mana larat weh..hahaha...




2 comments:

  1. dulu pernah jugak tgk cite ni..tp waktu malam.
    tgk anak2 omputih tu..punyalah buas..scary pulak.
    agak2 kalau kita apply kat anak kita ni jadi ker?

    ReplyDelete
  2. ade jugak tgk nanny 911 ni.. yup.. betul tu.. dieorg salu gune hukuman masa... diam juga budak tu.. hehe

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...