FB

Thursday, April 26, 2012

horlicks malties original-all time favourite!

Assalamualaikum ...


mengimbas kenangan ...


darjah 5 (tahun 1993) ...

hujung minggu yakni hari jumaat tetap bangun awal macam nak gi sekolah..dah berpakat dengan kawan-kawan di kejiranan..nak berjogging dari rumah ke pantai batu buruk..6.40 pagi dah keluar dari rumah.semangat!  masa tu tak de rasa takut.. sebab ramai orang kampung pakat keluar berjogging. keluar je dari rumah pasti akan nampak org dewasa berjogging..so kami yang kecik-kecik nie tak la takut sangat...

sebelum sampai kat simpang 4 batu buruk tu ada makcik jual nasi lemak sedap.nasi lemak dia paling sedap masa tu..kami 4 5 orang nie akan beli sorang sebungkus..sambil berjogging sambil tangan pegang beg plastik...hahaha...lawak sungguh bila ingatkan zaman dulu...sampai pantai terus bukak nasi lemak masing2...pakat berkelah tepi pantai..sebelum makan tak cuci tangan, lepas makan cuci tangan ngan air laut!

lepas makan sambung jogging kat pantai..lepas tu jogging pulak kat trek jogging kat taman Alamanda..sekarang dah tukar nama..Taman Rekreasi Batu Buruk...joging la sangat..padahal masing2 semua cekeding! biasa la kanak-kanak..bersuka ria jer lebih...hihi..penat jogging kami singgah di Medan Selera Batu Buruk..minum air je..td lepas makan nasi lemak tak minum air..hihi...sekarang nie pun selalu jugak pergi Medan Selera Batu Buruk tu..makan chicken chop kat Yee Stall No.5..glemer kedai nie...

lepas minum baru berjalan balik rumah..on the way balik mesti singgah kat kedai mesra di stesen minyak petronas..kadang2 tu singah kat kedai kat shell..esso pun ada jugak..haha..dah stesen minyak bertiga nie dekat2...singgah sebab nak beli ni..

jeng-jeng...



nak beli nie jer pun...HORLICKS MALTIES...makanan wajib beli setiap kali selepas jogging..kedai kat sekitar rumah tak de jual nie...so kena pergi jogging baru boleh makan coklat nie...



sekarang 2012 .. harga sekotak RM2.10 ..ada 3 paket dalam setiap kotak..setiap paket ada 9 pieces..haha..detail lagi yaya citer nie..hihi.. harga tak jauh beza banding dengan tahun 1993.. tak silap masa tu RM1.80 ..

HORLICKS MALTIES nie ada 2 jenis..yaya suka makan yag paket biru yakni perisa original..satu lagi paket merah perisa coklat..

siapa suka makan? best kan rasa HORLICKS MALTIES original ni kan? sape belum pernah makan ada baiknya korang cuba..kalau tak rugi korang..tersangat sedap! hihi!







6 comments:

  1. fevret kite same..dr zaman sekolah sampai dah kawen pon minat makan benda ni...sedap kan..:)

    ReplyDelete
  2. mengibas kenangan rupanya...mmg sweet..

    ReplyDelete
  3. my feveret jugak...
    ni ada mcflurry horlick kat mcd..x rasa pon lagi

    ReplyDelete
  4. sampai skarg suka makan..brebut dgn anak.. adei..

    ReplyDelete
  5. ada jual kat mana ek.. teringin la..

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...