Monday, April 2, 2012

Anak Ganggu Solat


Assalamualaikum ..

Rasanya mereka yang ada anak majoriti pernah diganggu anak time solat kan..beberapa hari lepas terpaksa berhenti solat sebab yaya memang lansung tak boleh nak bergerak. Wafiq baring atas kain sembahyang. Lama pulak tu..nampak macam nak tidur. Tak pernah dia buat macam tu..biasa dia duk tepi je...yaya nak bergerak setapak ke tepi pun tak boleh..dah dia pijak kain kan.last berhenti solat..

agaknya dia mengantuk sangat sampai tak teringat yang dia baring atas sejadah..cakap ngan Wafiq kalau nak tidur gi naik atas katil..last dia nangis..haha..manja! bila ditanya kenapa menangis..pandai pulak cakap ' Wafiq tidur kat tempat ibu solat..ibu marah Wafiq' alahai anak..bila masa pulak ibu marah...

tapi dalam video nie memang dasyat la..berani betul anak dia panjat sampai kepala..ayah dia pun berani..kita tengok takut..takut anak jatuh tersungkur ke depan..

video

kalau keadaan dalam video tu jadi kat kita, apakah nasib anak kita? adakah kena pap betis kiri, pap betis kanan, pastu kiri lagi, pastu kanan lagi! hahaha!..


4 comments:

  1. ngantuk sgt si wafiq tu..smpai tertido tunggu sis abis solat:)

    ReplyDelete
  2. ada mengatakan Allah tak pandang pun solat kita kalau mata kita merayau ketika solat.Mata je merayau pun Allah tak pandang.Lagi lah, kalau ada gangguan sudah tentunya solat kita tidak kusyuk.Tips bila mahu bersolat,beri anak benda untuk melekakan dia supaya dia tidak menganggu solat kita.Biar dia buat projek,mengemas pun takpe. Asal dia leka. Jika solat itu menganggu kekusyukan kita, haruslah kita mengulangi solat semula.

    - Ustaz Iamail Kamus

    ReplyDelete
  3. adoiii kalau kena anak akak nie .. lepsa je solat kasi pup kat betis atau pipi dia sekali ahhahahah

    huhuhu kalau jatuh tang kepala kena macam mana .. biar nangis dulu sblm nangis kemudian .. tapi so far anak2 akak x pernah ganggu semayang macam nie .. ;)

    ReplyDelete
  4. aku penah sekali damia masuk dalam telekung kat belakang pastu dia kuar siap tarik telekung tu dan lari.. aku benti solat pastu pap skali kat kaki dia.. huhuhu nguji kesabaran

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.