Thursday, March 22, 2012

Zaman batu, gangsa, logam tidak pernah wujud !

Assalamualaikum ....


satu pembohongan !


Masih terbayang nota cantik yang yaya buat berkenaan perbezaan zaman paleolitik,neolitik dan mesoltik...berwarna-warni nota bab perbezaan zaman yang tiga tu..sampai nota tu boleh diturunkan untuk adik yg jarak beza umur 11 tahun tu..adik yaya yg tu pun dah kat politeknik sekarang nie..

begitu lama sejarah mengenai zaman batu terkandung dalam buku teks sejarah kita dan ianya masih kekal sehingga hari ini. Perkara yang tersangatlah jelasnya bercanggah dengan akidah kita orang islam..

Bukankah Allah swt dengan jelasnya berfirman bahawa;

"Sesungguhnya Aku hendak menciptakan manusia dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya."Kemudian apabila Aku sempurnakan kejadiannya, serta Aku tiupkan padanya roh dari (ciptaan) ku, maka hendaklah kamu sujud kepadanya.(Setelah selesai kejadian Adam) maka sujudlah sekalian malaikat, semuanya sekali, -Melainkan Iblis; ia enggan turut bersama mereka yang sujud. (28:31)
''Nabi Allah Adam A.S sudah pandai berkata-kata, berpakaian dan bertindak seperti manusia yang waras, sama seperti manusia yang wujud pada hari ini.
Beliau juga menyatakan bahawa Nabi Nuh A.S sudah pandai membuat bahtera yang begitu besar sepertimana yang terdapat di dalam al-Quran, sekaligus menyangkal dakwaan para orientalis barat yang mengatakan bahawa manusia pada zaman dahulu melalui proses kehidupan yang tidak bertamadun.'' - rujuk SINI untuk entri penuh.

13 comments:

  1. tu belum evolusi kejadian manusia..ada ke kata manusia ni dari beruk!
    tak paham betulll

    ReplyDelete
  2. terjah sini dari segment yg sama

    http://hatinufid.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ben-ashaari-cepat.html

    ReplyDelete
  3. manusia semua berasal dari tanah dari keturunan adam dan hawa :)

    ReplyDelete
  4. kire buku sejarah kite pun tak betulla kan.terikut barat.huhu~

    ReplyDelete
  5. memang penipuan semata.. pandai mereka putar belit fakta.. hmm

    ReplyDelete
  6. hu..hu..teringat masa ajar subject sejarah...Hanya Allah yang maha mengetahui...

    ReplyDelete
  7. btol stuju..sme tu menipu je nak kaburkan mata!!!.haishh

    http://miszatie.blogspot.com/2012/03/my-3rd-year-anniversary.html

    folo n link u k

    ReplyDelete
  8. singgah bc blog wafiq...follow ur blog.follow sy juga ye

    ReplyDelete
  9. sejarah penjajahan negara kite pon sebenarnye diragui sis..pernak discuss gan salah seorang pak sedara katanya betul ke cerita tentang karamnya buku2 sejarah yang dibawa dr tanah melayu ke london..hmmm... mcm mane tu.. =)

    ReplyDelete
  10. jenuh bljr sejarah peradaban dunia.. huhu...

    ReplyDelete
  11. terpaksa baca sejarah pasal zaman batu tu untuk lulus exam je

    ReplyDelete
  12. salam,
    Ada beberapa perkara yang boleh diperhatikan dan dikaji oleh kita. Dikatakan tamadun peradaban manusia sekitar 10,000 tahun dahulu. Dikatakan kejadian Adam a.s sekitar 12,000 tahun dahulu.

    Penemuan-penemuan tulang-tulang tengkoran seperti tengkoran manusia dikatakan sehingga jutaan tahun usianya. Perlu kepada penelitian yang adil, dimana tulang-tulang berusia jutaan tahun adalah lebih dahulu sebelum turunnya Adam ke dunia. Sudah ramai yang tahu bahawa sebelum Adam, sudah ada beberapa Adam di dunia ini yang kisah kejadiannya dikaitkan dengan golongan jin. Adakah jin seperti yang kita kenali berdarah-daging sehingga malaikat bertanya seolah-olah pertumpahan darah oleh golongan jin pernah terjadi.

    Apakah tidak mungkin, golongan jin yang berdarah-daging (berjasad seperti rupa manusia) pernah tinggal mendiami bumi sebelum Adam a.s. Adakah tidak mungkin, golongan ini merupakan golongan pirimitif?



    ReplyDelete
  13. salam,
    Ada beberapa perkara yang boleh diperhatikan dan dikaji oleh kita. Dikatakan tamadun peradaban manusia sekitar 10,000 tahun dahulu. Dikatakan kejadian Adam a.s sekitar 12,000 tahun dahulu.

    Penemuan-penemuan tulang-tulang tengkoran seperti tengkoran manusia dikatakan sehingga jutaan tahun usianya. Perlu kepada penelitian yang adil, dimana tulang-tulang berusia jutaan tahun adalah lebih dahulu sebelum turunnya Adam ke dunia. Sudah ramai yang tahu bahawa sebelum Adam, sudah ada beberapa Adam di dunia ini yang kisah kejadiannya dikaitkan dengan golongan jin. Adakah jin seperti yang kita kenali berdarah-daging sehingga malaikat bertanya seolah-olah pertumpahan darah oleh golongan jin pernah terjadi.

    Apakah tidak mungkin, golongan jin yang berdarah-daging (berjasad seperti rupa manusia) pernah tinggal mendiami bumi sebelum Adam a.s. Adakah tidak mungkin, golongan ini merupakan golongan pirimitif?



    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...