Thursday, March 1, 2012

Rindu Wafiq

Assalamualaikum...



Rindu kamu budak tecittt !




Rindu Wafiq...tengah buat ape la budak kecik tu agaknya. Semalam seronok main usik Wafiq. Dia takutkan batang mancis rupanya.hihi.yaya usik konon ada batang mancis dlm tangan.dia bertempik je yaya acah nak guna mancis tu buat bunga api dlm pampers dia..makin bertempik budak tu sambil lari..

alhamdulillah...kerap benar dia berselawat sekarang nie.selawat macam berteriak.sebelum maulidur rasul awal bulan hari tu bnyak slot selawat kat tv..tu wafiq terikut tu..kita cuma betulkan mana dia salah sebut..

alif ba ta pun dah boleh baca sampai ya..kena ajar alif ba ta berirama barula Wafiq nk belajar.walau ada masanya ada huruf yg wafiq sebut tak jelas butirnya tp tak pe asal dia suka nk mengaji pun tu dah syukur sangat!




Suka tengok wafiq bermain..sambil dia ralit main basikal atau kereta atau lego sambil tu jugak mulut dia berselawat selang seli dgn menyanyi lagu ABC or Alif Ba Ta..


paling tak tahan kalau dia nyanyi lagu Barney - I Love You tuu... Dulu dah boleh nyanyi satu lagu dgn sebutan yg betul tapi sekarang hancusss! Melodi ada tapi lirik 90% wafiq tukar. Apa yg disebutnya pun tattau!


6 comments:

  1. yerlah kite ni walau tiap2 hari jumpa anak adakala time keje rindu gak kan.. damia pun suke benar ubah lirik ikut suka hati dia.. skang dia dah hafal doa makan.. kalo makan sama2 dan aku lupa baca dia terus cakap"eh, umi tak baca bismillah.. lupa ye" huhuhu

    ReplyDelete
  2. wafiq takut btg mancis..heheee mesti ada cerita disebaliknya....

    ReplyDelete
  3. hehehe.. ade tragedi melibatkan batang mancis ke kak.. hehe

    ReplyDelete
  4. wahhh wafiq kat mana skrng kak??

    ReplyDelete
  5. @ Aisyah Jahirah & Taufiq : xde tragedi pun..dia gerun bila benda alah tu boleh keluar api..kiki

    @ El-Janna : dia kat rumah je..tapi ttp rindu! kiki

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...