Tuesday, March 27, 2012

160 sebatan pegang tangan wanita

Assalamualaikum ....

Kalau kat negara kita ada hukuman macam tu alamatnya ramai tak boleh terima..benda baik mmg susah orang nak terima kan.silap-silap berlaku rusuhan..

ape kelasss tak pegang tangan, tak romantik la kan..tapi kalau suami isteri ..anak sudah berderet segan pula nak berpegangan tangan...sudah terbalik..

160 sebatan ? banyak tu... mau hancur badan..grrr...mereka-mereka itu tak gerun ke mendengarnya ??


2012/03/27

RIYADH: Seorang tukang jahit India di Arab Saudi yang disifatkan terlalu berani kerana menyentuh tangan seorang pelanggan wanita Arab yang disukainya berhadapan dengan hukuman penjara tujuh bulan dan 160 sebatan.

Wanita itu dikatakan bertanyakan mengenai pakaian miliknya yang dijahit di kedai jahit berhampiran pelabuhan barat Laut Merah, Jeddah apabila lelaki terbabit menghampirinya.
Mangsa memberitahu polis bahawa lelaki berkenaan menyentuh tangannya dan mengundang beliau ke rumahnya, sambil menambah bahawa dia turut menawarkan sejumlah wang dan berkata mahu mengahwininya.
Pekerja yang tidak dinamakan itu pada mulanya menafikan dakwaan wanita itu dengan mengatakan bahawa laporan itu dibuat kerana marahkan tindakannya menangguhkan tempoh untuk menyiapkan pakaiannya.

Beliau memberitahu penyiasat bahawa beliau sering kali menyifatkan wanita itu sebagai adiknya dan mangsa menerima perasaan itu. Beliau bagaimanapun mengakui menyentuh tangan wanita itu dan menyatakan kesilapannya serta memohon maaf.

“Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara tujuh bulan dan 160 sebatan sepanjang empat sesi termasuk 40 sebatan setiap minggu. Dia juga perlu membuat satu pengakuan bertulis mengakui kesilapan dan berikrar untuk mematuhi cara yang betul dan menjauhi daripada melakukan sebarang kelakuan buruk,” lapor akhbar berbahasa Arab, Okaz.

Akhbar itu menyatakan bahawa mahkamah turut meringankan hukuman dan memutuskan untuk tidak menghantar pulang ke negara asal bagi membersihkan rekod polis. – Agensi

KREDIT

2 comments:

  1. kalau buat hukuman ni kat m'sia cam ne lah yer...
    ramailah yg kena sebat kot..

    ReplyDelete
  2. betul tu.. kalau yg haram tu jugaklah yang diorang nak buat.. tp bila dah jadi yg halal untuk mereka (dah berkahwin) tak mahu pulak pegang2 kannn hehe

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...