Saturday, January 28, 2012

Ulser Katanya ....

Assalamualaikum....

Bagi snek boleh je makan..Bagi biskut boleh je makan...Gosok gigi boleh je....pendek kata semua boleh kecuali makan nasi..bila bagi makan nasi budak kecik tu akan cakap..

'' mulut wafiq 'nettuk' la ibu ''

Untuk makluman kakak abg sekalian..'nettuk' tu adalah perkataan terengganu yg membawa maksud ulser..dan untuk makluman jugak kami nie org trg...bukan kelantan ye...hehehe...baca komen entri-entri sebelum nie ada yg ingat wafiq bercakap loghat negeri jiran..

Ada hari budak wafiq tu nak makan nasi...ada hari nak..nasi lemak sebungkus habis...tengah hari nasi lagi...ptg pun sama..tp kalau dia tak nak makan..macam-macam alasan...ku cuba intai juga ulsernya tapi tak nampak pula....tapi budak kecil mana mungkin berbohong...wafiq pun mulut xberapa nak nganga..susah nak cek....tapi tak pe la...consider ulser ok wafiq..ibu buat bubur ye....




Bubur nasi campur lobak..pastu campur ngan isi ikan goreng..bukan main selera lagi..wafiq makan sampai habis! Lega ibu bila wafiq makan..yaya nie bukan ape kalau anak tak makan nasi rasa cam anak ibu tak cukup makan je...next time kalau wafiq tak nak makan nasi butir ibu kena buat bubur la jawabnya.....

4 comments:

  1. haha nettuk ye wafiq. pndai wafiq buat excuses haha

    ReplyDelete
  2. sian wafi.tgk tu ibu dah risau ;)

    ReplyDelete
  3. alahai...sian wafiq ye. sedap juga makan bubur camtu kan...

    ReplyDelete
  4. kesiannya..
    mungkin kita x nmpk ulser tu..kat tekak ker. tu yg susah nak makan kot. tapi okeylah kalau dia nak makan bubur..cam waiz susah sikit nak mkn benda lembik2 ni..

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...