FB

Sunday, January 1, 2012

Semoga Ada Rezeki Itu

 
Assalamualaikum ...
 
 
Sedikit blur untuk buat entri pertama tahun 2012...bukan tak semangat cuma macam biasa ...tak berkesempatan...point tu banyak..cuma masa tak mengizinkan untuk olah semua tu...
 
welcome 2012 !
 
wafiq pun tahun nie dah 3 tahun..dah sampai masa untuk jadi abang...semoga tahun 2012 nie ada rezeki anak buat yaya...sekarang wafiq cukup 'enjoy' ..  naik semput melayannya..kadang tu terbabas jugak kesabaran.. cepat jugak tangan nie nk 'ngap' pipi dia...aduh yaya....walaupun pukul manja tapi tu sebenarnya tak elok...tapi dalam 3 4 bulan nie yaya banyak membaca tentang cara mengawal kerenah anak..setiap kali rasa nak marah..cepat2 tarik nafas beristighfar..nak pukul pun dari lutut ke bawah je..biasa pap tangan nie kat bahagian pampers dia..
 
agaknya la kan ....
 
kalau dah ada adik mungkin kurang sikit ragamnya .. jadi abang penyayang gitu.. hihi..wafiq cucu sulung..belah yaya dan juga belah suami .. ramai la orang manja kan dia..semalam.. bukan kemain susah lagi nak tukarkan pampers dia...yaya cakap kat dia..
 
'cepat tukor pet-pet .. nenek maroh tu ....'
 
tau apa dia balas ...
 
'dok la..nenek dok maroh..nenek sayang Wafiq kan.....'
 
 
 
alahai anak bertuah...mulut memang petah....bukan setakat mulut .. kaki kamu pun bukan main lajunya..dah pandai main hentak kaki mengamuk..tambah pula cukup ligat sepak bola..tak kira masa...belum sempat sang ayah masuk rumah setelah penat bekerja seharian..anak dah laung ' jom ayah! main bola...'
 
dan sekarang ...kami berdoa agar ada rezeki itu.....tak kisah la bertambah hiruk pikuknya..menangis sana menangis sini ...semua tu ragam anak..juga penambah seri......
 
teringat keletah Wafiq minggu lepas..
 
'ibu...ibu punya..' sambil tunjukkan kerongsang yaya..hilang dan Wafiq jumpa celah sofa..
 
'terima kasih Wafiq...' ucap yaya..
 
'sama-sama ibu..' Wafiq balas...
 
'sayang Wafiq..' sambung yaya lagi...
 
'sayang cucu-cucu opah...' balas Wafiq... (pengaruh upin-ipin la nie...)
 
 
anak ibu....kehadiranmu menceriakan hidup ibu dan ayah .... tak kira betapa nakalnya kamu...ibu tetap sayang kamu.......
 
 
 
 
 
 
 

5 comments:

  1. sayang cucu2 opah..bijak wafiq..hehe

    moga yaya ada rezeki cr adik baru tuk wafiq nnt ye.meriah sket ramai2 anak.itu saham akhirat.yaya pliz tinggalkan alamat kat ruang komen saya nnt ye, nak alamat umah dan nmbr tipon.nnt saya tak publish komen tu

    ReplyDelete
  2. alahai..comelnya..semoga wafiq cepat dapat adek..hehe..

    hepy new year kak..smga tahun ni dilimpahi kurnianya dan sentiasa diredhainYa

    ReplyDelete
  3. manjanya wafiq..seronok jadi kesayangan semua org. nnti kalau dpt adik..jeles pulak dia sis..hehe

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...