FB

Sunday, January 29, 2012

Cucur Labu Manis

Assalamualaikum...

Lama dah tak.makan cucur labu....asal nak buat sekaya labu..tapi terbuat cucur labu..next time la sekaya labu menyusul...tak sangka wafiq mkn..tapi bila gigit labu yg tak berapa nak hancur tu dia keluarkan balik dari mulut..haiyaa wafiq...ibu sengaja buat kasi ketul- ketul sikit biar bila gigit terasa labunya...tapi mr.tmfs yaya tak bg dia makan banyak..rasa sebiji cukup dah..tengah demam tu...kang demam urat pulak lepas makan cucur labu nie...




Tu la rupanya cucur labu..agak leper sebab lupa campak soda bikarbonat...yaya letak adunan dalam kuali pakai sudu..kalau terer guna jari lagi bagus..buat bulat- bulat lagi menawan..hehe..mak yaya terer guna jari...tp yaya sampai skang nie tak reti..huhu...

Tak susah nak buat cucur labu manis nie...

Bahan-bahan :

1 biji labu - potong kecil kemudian rebus atau kukus..yaya kukus..
Tepung gandum
Gula
Garam
Soda bikarbonat
Air secukupnya


Sama macam buat cucur lain jugak...pandai- pandai korang la nak agak banyak mana tepung, gula, garam dan air tu.. boleh jugak kalau tak nak rebus labu tu korang just parut halus- halus je... Nanti bila dah goreng akan rasa garing sikit labu tu..cam cucur bilis...tapi yaya tak suka la macam tu...prefer rebus dulu...hehe....

1 comment:

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...