Wednesday, January 11, 2012

2 liter sehari



Jumlah air masak/putih yg diperlukan oleh badan ialah 1 liter untuk setiap 25kg berat badan kita...berat yaya dalam 52 kg..jadi setiap hari yaya kena minum air masak dlm 2 liter....


Bekas kat atas tu utk 1.8 liter..setiap pagi sampai ofis je terus ke pantry ambil air...dlm pukul 4 ptg habis la air tu...dulu masa breastfeed wafiq mmg paksa diri minum air masak banyak-banyak..after wean off dh jadi malas...satu bekas tu  2 hari baru habis..


Masuk tahun 2012 dah insaf...hehhe....almaklumlah tahun nie i dah 3 series...kulit kena jaga..wakakaka...haha....


Jom kawan-kawan semua...kita pakat telan air masak banyak2.. telan banyak keluar pun banyak....huhu....before lunch 4 kali i ke toilet u....hahha..xpe....dugaan kecik je tu.....nasib baik toilet dekat.....tak mo tahan kencing ye..bahaya...


Published with Blogger-droid v2.0.1

4 comments:

  1. wida ni nak minum segelas air masak pon susah sis..
    tunggu time sembelit..barulah kelam kabut cari air masak..hehe

    ReplyDelete
  2. setengah org satu botol mineral kecil tu pun xabeh sehari....

    ReplyDelete
  3. kalu minum byk harus nak terkucil byk kali jgk..tak larat nak jupe cik tan selalu...kui,.kui

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...