FB

Sunday, November 6, 2011

Salam Aidil Adha ~ Pekena Lontong , Choc Chips , Popia Simpul


Assalamualaikum ...

Macam mana raya kat tempat korang..meriah tak ? pg tadi solat raya kt masjid Kg Nibong nie boleh tahan ramai orang..jemaah perempuan pun ramai...tp  tak de la ziarah menziarah..cuma saudara terdekat je ada dtg rumah..tu pun sebab datang tengok baby baru kat rumah yaya..oh ya..anak saudara yaya namanya RIFQI HARRAZ ..kitorang panggil HARRAZ.. hari nie Harraz dah 14 hari ..alhamdullillah..Harraz tak banyak kerenah..cuma menangis time lapar je...


hari nie kami bersarapan lontong...juadah pagai raya camua nasi himpit + kuah lodeh..sepanjang hari pulak sambil tengok tv sambil makan chop chips + popia simpul..popia tu pun tak buat banyak..buat sebungkus kulit popia je....

lontong...resepi ambil kat dapur kak liza ... lama dah rasanya tak pekena lontong...dapat ngap di pagi raya aidil adha nie rasa puas !hihihi...


chocolate chips dengan popia simpul inti serunding daging...kalau raya aidilfitri bukan main penuh meja juadah raya plus biskut raya..tp time raya korban nie aje..huhu..patutnya raya korban kena lagi meriah dari aidilfitri tapi trend sekarang dah terbalik ... laku betul choc chips..dah tinggal setengah bekas..td..sepupu dtg bukan main suka lagi dengan choc chips nie..sampai mintak resepi..lepas nie isteri dia kena buat la tu gamaknya...hihi.. 
 
choc chips yang yaya buat kali nie rasa lain sikit..dah tiga kali buat guna resepi nie..thanks Ar.Yezz for the recipe..ada rasa macam choc chips yg kat famous amos tu...kalau nak choc chipd yg rasa macam biskut Chipsmore boleh guna resepi nie ..BISKUT CHIPSMORE .
 
 

psttt : esok nak breakfast ape ye..hmm..










1 comment:

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...