FB

Friday, October 28, 2011

Resepi : Home Made Nugget

Assalamualaikum ....


1st time try buat nugget sendiri .. bila tegok LM buat rasa cuba nak buat juga..senang saja rupanya..mudah dan pantas..... yaya guna 3 potong ayam bahagian dada..dapatlah sepiring bawah nie..serbuk roti tak de..(tak pernah beli pun sebenarnya ^^) ... so ganti kan serbuk roti tu dengan nestum yg dikisar halus....

next time nak buat lagi..nak tambahkan dengan carrot n kentang...mesti lagi sedap nih....



Thanks LM for the recipe!!!

sumber : Lydia Miza

Resipe kali ni ...

900 gram dada ayam dikisar
1/2 sudu kecil garam
secubit lada hitam
serbuk roti/cornflakes kisar/oat kisar
telur2 biji dipukul


Cara : Dada ayam dikisar , di gaul bersama garam dan lada hitam . Bentukkan dan salut bersama serbuk roti/serbuk cornflakes . Salut pula dengan telur yang sudah dipukul dan salut lagi sekali dengan serbuk roti . Sedia untuk di frozenkan . Ayam itu tak perlu direbus dulu ye kawan - kawan ...selamat mencuba .



9 comments:

  1. sama2 yaya...

    pasni leh letak bayam dan bhn lain gak kan?nestum lbh wangi..berkreativiti di dapur mmg seronok.hehe

    ReplyDelete
  2. @LM : boleh letak pa je kita suka kan..letak jagung manis pun sadap rasanya...

    ReplyDelete
  3. nak try la,anak kak sya suka makan nutget

    ReplyDelete
  4. Nnati nak cuba la..
    TQ ye syer resepi :D

    ReplyDelete
  5. wah..
    lepas ni takpayah beli nugget ekk...

    ReplyDelete
  6. klu dpt mkn nugget tu skrg ni sedap tu...

    ReplyDelete
  7. eh senang je rupanya.
    selama ni beli yg segera jer..
    leh try nnti:)

    ReplyDelete
  8. amboi.. bestnye.. nak buat jugak la rasenye^^

    ReplyDelete
  9. amboi.. bestnye.. nak buat jugak la rasenye^^

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...