Sunday, October 16, 2011

Gambar : Kuala Terengganu Sekitar 1960-an

Assalamualaikum .....


1- Bangunan Tun Razak tu ada lagi..'
2- Menara Jam Besar tu dah lama dah lenyap....
3- Jalan Sultan Ismail tu skang dah jadi lubuk Majlis Bandaran....cepat benor kuar saman kalau salah parking ..
4- Stesen Bas..sekarang dah jadi stesen teksi utk perjalan dekat...
5- Jalan Pasar Tanjung...jem giller sekarang nie..huhu..
6- Bulatan Ladang...dulu ada replika penyu bertelur kat tengah bulatan tu..sekarang ada replika batu bersurat.
7- Pejabat Jumaah Bandaran..erk..tak tau kat mana nie..hihi..
8- Pasar Ladang..ada lagi tap dah upgrade dah...tapi tak besar mana pun.....

 Kg China

 Kg Cina , time nie .. King George melawat terengganu ...tengok ape yang tertulis kat pintu gerbang tu .. " Allah Selamatkan Baginda King''


hah..nie pic baru yer...tu gambar yaya dukung wafiq..pintu gerbang Kg Cina dah ada naga 2 ekor ...


nak tengok lg gambar kt Kg Cina ?? klik SINI yer....






9 comments:

  1. pernah tgk pic lama tu kat SR ladang..
    byk perubahan trgnu ni yer

    ReplyDelete
  2. bnayknye perubahan, kusza dulu camne ek?

    ReplyDelete
  3. salam yaya, pej jumaah bandaran tu letaknya kat jln tok lam bersetentang dgn kedai jualan langsung Menang Glassware. sederet dgn menang tu ada klinik lee.. kalau yaya perasan la :)

    ReplyDelete
  4. @ kak nor : ye la..baru perasaan..padahal dekat rumah tok yaya aje..hihi..skang dah jd tempat warisan sejarah bahasa ape ntah..hihi...

    ReplyDelete
  5. salam.. web or blog apa yg bnyk ada gmbar2 lama Terengganu?

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...