Sunday, October 9, 2011

Blowing Balloons

Assalamualaikum ..

Blowing balloons...but i called it as 'ubat tiub'..kehkeh...korang pernah main tak 'ubat tiub' nie...dulu satu tiub tu seposen je..siap dapat belon kalerful tu pulak sebijik...

ntah apa mimpi..mr.tmfs beli ubat tiub nie untuk wafiq...haha...terimbas nostalgia agaknya bila nampak benda alah nie..tu yg dia nak anak dia main sama...(ke dia yang nak main ???)

satu paket nie RM 1.50 ..mak oiiiii......mahai!!! patutnya makin murah la kan...mainan rupa gini saper la nak main...makin banyak mainan yang canggih..sepatutnya bila tak de permintaan harga jatuh la kan...hihihi....


nie la rupanya ....rasa dia berangin cam ubat gigi..erkk..camne yaya boleh tau rasa benda alah nie pulak..yaya makan ke ? hahha..tak la....masa kecik-kecik dulu selalu main nie...selepas korang pusing2 gam tu kat tiub kecik tu ..harus 'celup' sekali kat dalam mulut....nak bagi 'adunan sekata' gitu....hahaha....


ternyata si ibu yang tiup..hihi...wafiq pulak bukannya berani pegang...geli katanya..tapi suruh lambung tinggi belon tu..pegang tak nak...lain kali tak yah beli la..tu pun ada 5 tiub lagi tak main....huhu...


Akhirnya ...wafiq tak mo dah main ubat tiub tu...dia gi cari belon buih tu..nampk lagi seronok dia main yang tu..hikhik....







7 comments:

  1. mainan kita masik kecik2 dulu..budak2 skrg x pndg pon, hehe

    ReplyDelete
  2. perghhh ni msa kcik2 dlu main belon ni..ada jual lg eak zman skg ni eak..igtkn da xde..

    ReplyDelete
  3. hehe..ca pon suka main dulu ..sebab suka letop2 kan dalam mulot..macam mkn chewing gum tu...hik3..smpai skang kalao ade pon ca suka main lagi.... ^__^

    ReplyDelete
  4. flash back zaman kecik2 le ni ekkk.akak dulu suka tiup belon tu, pastu cantum dgn belon lain bagi jadi byk...hehehehe
    bebudak skrg tak suka sgt main belon camtu, lebih suka yg tiup, lebih mudah

    ReplyDelete
  5. waaaaaaaaaaaa...dulu kecik2 selalu main benda ni!

    ReplyDelete
  6. waaa hampir lupa benda ni . fav okay ballon ni dengan yang sabun tu . harus beli tiap kali ke kedai . lepas tiup main2 and letup and penyek kan. hhahah

    ReplyDelete
  7. Waa bole byg guane kak yaya masuk mulut tu..nk bg rapat la konon..huhu suke ngat bile belon ni bocor..kepit2 sket pahtu molek balik..hiihi

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.