Thursday, September 8, 2011

Sate Ikan


Assalamualaikum ...

Sape tau sate ikan ??? kat tempat korang ade tak sate pesen nie??? dulu time kecik-kecik selalu beli nie.pantang ade pakcik jual sate tu lalu depan rumah pasti beli..tapi pesen yaya nak beli sate ke..air soya..buah potong ke mesti tengok muka penjual dulu..kalau muka 'tak berapa nak siap or keruh semacam je' mmg tak kan beli..nampak muka ala melayu asli baru asli...PATI2 tak layan..gerunnn....hahah!


SATAY IKAN ... bahasa yang salah...hahaha... 'satay' tu kan bahasa omputih..pic nie yaya snap masa last puasa baru nie..gi bazar nampak ade org jual ...


mahal sudah sate ikan...RM1.00 dapat 5 cucuk je... kalau dulu secucuk baru seposen..beli seringgit dapat free lagi secucuk dua..tapi sekarang nan ado dah... sudah mahal segalanya ....huhu...

korang pernah mkn tak sate ikan nie? kuah dia ada 2 rasa... pedas dan manis... time bujang dulu mesti cakap nak kuah campur...hihi..tapi sekarang kena cakap nak kuah manis saje...iyo ler...anak nak tumpang makan....




nota : sekali sekala bosan jugak makan sate ayam..tapi sate ikan tak pernah bosan...hihi...











14 comments:

  1. suka jugak..
    mula2 dtg trgnu..hari2 gi cari sate ikan ni.hehe.
    suka kuah pedas:)

    ReplyDelete
  2. misya : tak..rasa dia cam keropok ikan..bezanya yg nie dibakar..tapi yang nie lg sedap..

    ReplyDelete
  3. sangat sedap..tapi kalu kene hok keras wase gok nok maroh

    ReplyDelete
  4. ingat dulu time sekolah...habis jer kelas tgh tu terus terkam kat pakcik jual sate ikan nih sedappppp...skrg ni ada org jual sate ikan ni pakai motor round taman perumahan tp x slalu lar

    ReplyDelete
  5. ade ade..depan kampus amani... pakcik tu bawak motor jer jual sate ikan

    ReplyDelete
  6. cheqna : hhaha..keras nok makan cmne?kunyah payah tuu...

    ReplyDelete
  7. yaya|azura : lokching???? aper tu ..tak pernah dengar...nanti search tenet..

    ReplyDelete
  8. lina : bila nampak sate tu nafsu nak membeli tak leh tahan dah...hihi

    ReplyDelete
  9. azwa amani : kayo la pakcik tu jual dpn kampus..erkk..ramai org beli tak?

    ReplyDelete
  10. prince pernah makan dulu kecik2..kdg2 ade org tu jual atas moto ptg2..suke beli dan terus makan panas2..

    ReplyDelete
  11. Suaka sangat-sangat sate ikan nie.. sedaapp!:-)

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...