Saturday, August 13, 2011

Pop Pop Dah Berubah Wajah

Assalamualaikum...

Owh abang polis...daku nak buat entri pasal mercun...jangan tangkap daku..daku tak jual mercun..pun tak beli mercun..main pun tidak..cuma tengok orang main mercun je...^^

Korang ingat lg tak mercun bawang? Dulu masa kecik-kecik nie la satu-satunya mercun yaya berani main..hihi..setakat campak kat tanah mcm tu je budak kecik pun berani main...

Tp semalam yaya tengok sepupu yaya yg darjah 1 tu main mercun..bunyi sana mcm mercun bawang..pun main camoak jugak..tp rupa mercun bawang dah berubah...

Kalau dulu bentuknya macam bawang putih selabu tu..sebab tu la agaknya org panggil mercun bawang..tapi sekarang dah berubah wajah.. Bentuk macam tiub...berwarna-warni... Comel je tengok...zaman dh berubah..dunia makin maju...^^

Ape-ape pun..mercun tu bahaya..anak anak zaman sekarang mungkin tak kan ada pengalaman macam kita kecik kecik dulu...tunggu 7 likur je la pasang pelita dan main bunga api yg kaler merah tu..dulu masa yaya kecik seposen 8 btg...sekarang dh berapa ye???

Sent from Samsung Mobile

6 comments:

  1. oh yeke..sy pon baru tau..hehe.
    mmg dulu mercun ni jer yg berani main..hehe

    ReplyDelete
  2. erkk..xpenah beli mercun...tp rajin nengok jgak org men..hehehe

    ReplyDelete
  3. hahah suka men mercun ni . xbahayakan diri pun

    ReplyDelete
  4. mercun pun dah advance packnya kan,mercun yang ni rasanya tak merbahaya,tapi saya tak beli pun utk anak2...

    Sinopsis dan OST drama Cinta Elysa-slot Lestary TV3

    ReplyDelete
  5. benci budak2 kecik yg dok main mercun pop2 ni masa tgh solat terawikh.

    distracting!

    ReplyDelete
  6. xsalah nya bunga api tu tahun lalu paling murah pun seringgit sebatang... tp xtau la sekarang... huhuhu... sya main mercun pop2 ngan bunga api jak time mlm takbir.. lepas tu tunggu mama bebel cz mengotorkan lantai, siap adik guna bunga api gi tulis2 dkat lantai luar umah..

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...