FB

Thursday, August 18, 2011

Bila Mr.M Datang Menyapa

Surat layang khas untuk Mr.M...

 

Assalamualaikum ...

 

Kehadapan Mr.M ...

(dgn sape la agaknya ko tengah berdating sekarang nie?)

 

Rasa dah tak terdaya nak melawan …

Kuat betul pujuk rayu …

Tapi diri ini mesti kuat …

Akan ku gagahkan diri ini …

Akan ku tetapkan iman nie …

Supaya tak tergoda oleh pujuk rayumu …

Ku mohon pada mu Mr.M …

Tolong .. Tolong lah Mr.M …

Jangan dekat dengan daku

Jangan engkau sapa diri ku ini …

 

Ku tahu engkau hebat …

Ramai yang tewas dengan  bisikan mu …

Namun tak kan ku biar diri ini menjadi seperti mereka itu …

Lagi pula nie bulan puasa …

Bulan keberkatan …

Tak kan lah daku nak melayan engkau wahai Mr. M …

 

Tapi bila engkau aku mampu jauhi …

Jauh dari diri daku …

Datang pula masalah lain …

 

Software Peachtree Accounting! …

Kenapa engkau pulak buat hal ? …

Baru je bersemangat nak buat kerja …

Huhu …

 

Nampak gayanya …

Daku terpaksa ikut saja rentak mu …

Wahai Mr.M …

Si penyakit MALAS dan MENGANTUK ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 comments:

  1. oo..ingatkan sape m tadi..hehe

    ReplyDelete
  2. arini princess M tak dtg kat prince...hehe..smgt btul wat keje ni..

    ReplyDelete
  3. Ahaha ni kes ngantok sgt la ni arini...siap bermadah puisi lagi

    ReplyDelete
  4. dah agak dah....m is malas n mengantok..mau bagi berapa duit raya,,ekekekkeke

    ReplyDelete
  5. sergah Mr. M tu dengan Mr. M juga....

    MOTIVASI.

    hehe...

    ReplyDelete
  6. ape la kak ni. takot bace tau^^

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...