Monday, August 1, 2011

Alahai Menantu...Hantu Betul...

Assalamualaikum ...


Hari nie sudah 1 Ramadhan...selamat berpuasa semua..Semalam lepas terawih sampai rumah dah tak tertahan mengantuk nie..terlelap sekejap depan TV..pastu terkejut sebab bunyi hingar bingar suara Wafiq dari bilik mandi..encik suami tukar lampin Wafiq rupanya ..budak kecik tu kalau dah masuk dalam bilik air mmg susah nak keluar..yaya rasa semua budak suka main air lama-lama ...

dek kerana kesian pulak ngan suami..bangun la sekejap.. tolong pakaikan lampin ngan baju tidur je...hihi...pastu...niat puasa untuk sebulan dan terus sambung tidur...

set minda nie nak bangun 4.30 pg utk sahur .. alhamdulillah walaupun tak tset jam jaga jugak pukul 4.30 pagi .. yaya rasa 4.30 tu dah cukup awal....lauk mak mertua dah masak siap-siap petang tu..nasi sebelum tidur dah masak.. kira goreng ikan dgn buat air je ...

tapi yaya bangun 4.30 tu semua dah siap hidang .. cawan semua dah atas meja..tunggu diteguk je air tu..kira bangun makan je...alahai mak mertua..pukul berapa la agaknya dia bangun untuk sahur? ...

kira awal setengah jam la nak banding kalau bersahur kat rumah mak yaya..kalau sahur 5.15 pun sempat lagi..nie 4.30 dah boleh makan...bukan lama sanagt pun ambil masa nak makan..tak samapi 15 minit dah selesai ..tp awal setengah jam je pun..kihkih^^

rasa segan pulak jadinya ... menantu hantu betul.. ^^ tapi biasa org tua kan..excited serba serbi..hihi...apatah lagi 1st day sahur .. agaknya pagi esok yaya nak kena bangun pukul berapa ye? pagi td boleh tahan jugak lama nak menunggu subuh ... huhu ...nasib baik hari nie kat ofis tak mengantuk ...



nota kaki : pagi tadi minum 3 gelas air ..ingatkan kekal la air tu dalam badan nie lama sikit..tapi belum 7.00 pagi dah 4 kali masuk tandas...huhu...cam ner nak minum air banyak2 bulan puasa ?












8 comments:

  1. salam yaya selamat berpuasa....sue pon mcm yaya gak kalo kat umh MIL....xsempat la nk tlg time sahur tlg mkn ajer ade la ;)

    ReplyDelete
  2. sama ngan mertua idah..wape jam la dorg ni tido..kul 3 lebih dah bgun..pok ngaji..mok panas lauk..menantu 4.30 baru bgun hidang...hik..hik...

    ReplyDelete
  3. huhu.. kalo kol 4.30 dah siap terhidang, parah tu.. hhehe.. saya niat nak bangun kol 4.30 sebab nak masak nasi.. kalo nasi dah masak dan lauk dah ada, harus kol 5 baru bangun.. hehe..

    ReplyDelete
  4. awalnye yaya.. aku tadi pkul 4.50 baru bgn dan panaskan makanan tuk sahur.. nampaknye esok ko kena bgn pukul 4 plak hihihi seronokla ye dapat mertua mithali tapi seganla pulak ye tak ^_^ selamat berpuasa yaya..

    ReplyDelete
  5. haha..org tua mmg suke bangun awal2..hehe

    ReplyDelete
  6. selamat berpuasa sis:)
    kalau jd mcm tu..kita pulak rs segan kan, w/pon mil x ckp apa2 pon

    ReplyDelete
  7. akak kul 4 sudah bangun .. tapi kalau kat umah MIL mak mertua bangun awal jugak tp akak tolong la..segan la pulak.. nk bangun makan jer..

    ReplyDelete
  8. salam...

    samalah saya pun bangun jam 4.00 pagi..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.