Friday, July 22, 2011

Bila Pandai Bercakap

Assalamualaikum ...

Wafiq .. baru masuk 2 tahun .. tapi dah banyak perkataan dia boleh sebut .. perangai pun tersangatlah membanggakan ... huhu .. dah pandai emo .. guling sana guling sini ... dah pandai ajak pergi kedia beli aiskrim cornetto... alahai anak.....kadang-kadang buat Yaya geram...tapi ada masanya buat Yaya geli hati...nak marah pun tak jadi .... ^^

sutuasi 1 :
Wafiq : ibu ... sapa doh Giant ... kona kot nie lok
Yaya : tak mboh gi Giant la Wafiq ...lain kali la ..
Wafiq : lain kali ?
Yaya : ye ....

situasi 2 :
Wafiq : ibu ... Bukit Besar.. jom naik!
Yaya : tinggi la Wafiq... nok naik gane ...
Wafiq : naik dengan car ibu ..
Ibu : hmmm.....

situasi 3 :
Wafiq : kuku ibu panjang ....
Yaya : pendek la Wafiq.. ibu baru je potong
Wafiq : baru potong ?
Yaya : ye .. kuku Wafiq tu panjang .. meh ibu potong ...
Wafiq : panjang .. macam hantu tak dok pale(kepala) -->.sambil tengok kuku dia
Yaya : bagi ibu potong kuku Wafiq
Wafiq : tak yoh tak yoh .. tak yoh tak yoh...


situasi 4 :
Yaya : Wafiq ... duk diam la ....
Wafiq : arghhhh ... ibu nie.. tempik sokmo !
Yaya : *pengsan*


situasi 5 :
Yaya : ibu nok gi rumoh nenek ....
Wafiq : rumah nenek ?
... tak lama lepas tu ...
Yaya : bye bye Wafiq..ibu nok gi work ...
Wafiq : tak yoh tak yoh ... ibu !!! ... ikut !!!
Yaya : ibu pergi work la ..
Wafiq: work ? ... ibu gi work .. (dah tak mengamuk lagi)
... tak lama lepas tu ...
Yaya : jom Wafiq ... gi rumoh nenek .. (kali nie dah get ready nak pergi)
Wafiq : tadi tak mboh gi .. nie nok gi ...
Yaya : *pandai mengomen ye*

situasi 6 :
Wafiq : *sedang bermain bola yg kecik dan berat tu.. tiba-tiba dilontarnya bola tu kat muka ibu dia*
Yaya : sakit lah Wafiq!  *sambil pap tangan budak kecik tu ..
Wafiq : *terdiam...kaku*
Yaya : *buat-buat merajuk sambil baring tertiarap*
Wafiq : ibu ... nok tido doh ke ...*sambil usap kepala yaya
Yaya : *alahai anak..ibu sedang memboikot kamu la...*

7 comments:

  1. situasi 6 tu lawak wafiq ingat ya tido

    ReplyDelete
  2. alahai...cerdiknya wafiq :)

    semoga sentiasa menyejukkan hati kedua ibu bapanya....

    ReplyDelete
  3. hihi comel jek baru pandai cakap ek. nak marah pun tak jadi

    ReplyDelete
  4. hahahaha... siap cakap terengganu lagi... comellah..

    ReplyDelete
  5. salam kenal yaya..
    haha, cute sangat.. wafiq ngang anok kite sebaye...pun tengah belajar nak menbanyakkan vocab dia.. lucu dan comel sangat kan...

    ReplyDelete
  6. bahgia je kan layan kerenah anak bercakap ni:)

    ReplyDelete
  7. uish..bijak betul la kanak-kanak sakang ni..huuhu..xpe2..budk2 pandai cakap ni aktif..nanty duk diam je susah lak..haha

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...