FB

Sunday, July 17, 2011

6 Bulan Sudah Dalam Jagaan Kami

Assalamualaikum ...

6 bulan sudah .. sekejap je rasanya .. rasa macam baru semalam beli EPPA dan EPPY nie ... mereka yang belum tahu EPPA dan EPPY nie 1st pet yaya beli untuk Wafiq ... suka yaya tengok Wafiq bercakap-cakap dengan EPPA dan EPPY ..macam la kura-kura tu boleh faham ..

bila EPPA dan EPPY duk diam tak berjalan .. sibuk je Wafiq ngadap akuarium sambil sebut ..'EPPA ...jalan lah .. jalan lah ...' nama EPPA saje yang disebutnye ... EPPY jarang-jarang sekali ...hihi ...


13.01.11 ... ulang tayang gambar dari entri ini : 1st Pet For Wafiq


walaupun macam-macam org cakap pasal kura-kura nie ... nanti family bertelagah ... jangkitan kuman..kena cirit birit ... walaupun ada yang kata makruh bela sebab kategori haiwan tak boleh makan (kucing boleh pulak ye ...^^)tapi kami tetap bela kura-kura nie..kan kalau dilepaskan tak ke pendek umur kura-kura nie.. saja je kena baham ngan makhluk lain kat luar tu..) Alhamdulillah... dalam 6 bulan nie tak ada apa menimpa kami .. sihat walafiat .... boleh baca emtri nie jugak : Hukum Membela Kura-Kura, Yaya Terkedu !

 EPPA dan EPPY ... tak tau dah mana satu EPPA mana satu EPPY..hihi...sekarang consider yang besar tu EPPA (jantan) masa beli sama saiz..tapi EPPY terbantut tumbesaran la...hihi..^^

 EPPY yang cergas! mungkin sebab badan dia kecik lagi...jalan cam lipas kudung!

EPPA yang kuat makan ... malas jalan... huhu ....selalu buli si EPPY tu ... agaknya makanan dia makan sorang kut .. sebab tu EPPA besar EPPY kecik ... hihi....













4 comments:

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...