Friday, June 24, 2011

Tidak Menutup Aurat Semasa Berwuduk

Assalamualaikum ...



Soalan :

Apakah hukum mengambil wuduk dalam keadaan tidak menutup aurat (tidak berpakaian sepenuhnya), contohnya dalam bilik air selepas mandi ?


Jawapan :

Hukum wuduk itu sah, tetapi perbuatan mengambil wuduk sedemikian adalah makruh. Sebaik-baiknya berpakaian sopan dan menutup aurat ketika berwuduk.



^__^








13 comments:

  1. oooo,makruh ek???kalau laki pakai kain tuala yang ttup dari pusat sampai lutut macam mane?makruh jugak ke?

    ReplyDelete
  2. oo tengs for sharing mama wafiq

    ReplyDelete
  3. perkongsian yg bagus...=)



    *jwpn utk soalan mcm mana entri pagi tetiba jadi satu minit tu

    - edit post, klik post option, tuka post date and time...

    mcm tu jugak utk buat auto publish..=)

    ReplyDelete
  4. nice entry..

    hehe..

    ape pulak hukum berwuduk tapi tetap bukak aurat?ngeh3x.

    ReplyDelete
  5. selalu gak terlintas dlm hati setiap kali amik wuduk pas mandi. thanks for sharing the info :)

    ReplyDelete
  6. aa mmg seeloknya berpakaian sopan la masa nk berwuduk kan..huhu

    ReplyDelete
  7. thanks for the info..makruh ye..slalu lepas mndi trso ambik wuuk tros

    ReplyDelete
  8. thanks untuk perkongsian ni.. :)

    ReplyDelete
  9. yup btull.. seeloknya pakailah yg sopan semasa wuduk tu :)

    ReplyDelete
  10. wah bagusnyeeeeeeeeeeeeeeee tengs sharing^^

    kak,eyeliner AVON la yang paling hebat kan^^ dulu penah pakai jugak.. tahan lama. best. tu la nak sangat tukar lain, da menyesal^^

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...