FB

Tuesday, June 21, 2011

Monyet Amit Buku Jarjin !!!

Assalamualaikum ...


Al- Kisah .. bila Wafiq pergi birthday party .. 

Nenek Wafiq yang dapat jemputan.. jadi bawak la Wafiq sekali

ikut kata nenek besar jugak majlis tu..meriah la...bukan setakat budak kecik..orang dewasa pun ramai..

Wafiq memang mesra alam sikit orangnya..haha..habis disalamnya semua tetamu..macam dia pulak tuan rumah...

tapi ....

setiap org yang disalamnya..mesti Wafiq akan cakap ini ...

'' monyet amit buku jarjin !!! ''
di ulang - ulang ayat tu ...
'' monyet amit buku jarjin !!! ''

perkataan 'monyet' tu memang jelas kedengaran .. tapi perkataan 'buku jarjin tu' tak berapa jelas.. tambahan macam ada sebut perkataan lain lagi kata nenek...

segan jugak nenek bila cucunya duk sebut 'monyet'.. kiki
bila org tanya nenek Wafiq kata apa..nenek cuma jawab '' ntah .. biasa la budak nak belajar bercakap...'' ^^

bila dah sampai rumah disebut nya lagi perkataan tu ...
'' ibu .... monyet amittt buku jarjin !!! ''

nenek kata apa lah yang disebut  budak Wafiq ne..dari tadi lagi .. tak de sape yang paham ...

senyum je Yaya dengar ... nenek tanya ... '' ko paham ke ? ''
Yaya kata faham la... '' monyet ambil buku Jarjit !!! ''
hahahah ..semua orang pakat gelak besar .. kecuali nenek...Wafiq pulak kebingungan.... 

sebenarnya Wafiq tengok cerita Upin dan Ipin .. lupa la episode mana satu ..tapi kisah Jarjit tak hantar buku yang dipinjam kat perpustakaan bergerak ...Jarjit sendiri tak tahu kat mana buku cerita tu hilang..Upin dan Ipin pun jd la detektif siasat sapa yang ambil buku tu ... rupa-rupanya si monyet !!!

lepas yaya cerita baru nenek gelak ..hihi...ye la..nenek bukan layan cerita budak-budak pun..

perkataan 'amit' dan 'jarjin' akhirnya berjaya diperbetulkan sebutan... ^^

 khusyuk tengok upin ipin sampai dah boleh hafal dialog.. monitor atas tu wallpaper gambar basikal idaman ayah Wafiq..belum beli lagi ...hihi..sabar ye abg..^^

situasi lain pulak nie...time kitorg nk beli barang .. mesti pembantu kedai (perempuan la..) senyum-senyum kat Wafiq..pas tu tanya .. '' adik nama apa ? '' Wafiq pun bg tau la nama dia .. yaya pun cakap '' Wafiq tanya la nama akak apa ? '' sebelum nie Wafiq akan kata ''kakak nama apa'' tapi kebelakangan nie lain pulak jadinya...wafiq tak tanya nama kakak..tapi terus jawab ..'' Kak Ros '' hadushh.. pengsan ibu ... nama kakak upin ipin pulak yang disebutnya....


 
 
 
 

17 comments:

  1. Wuahahha.. Pengaroh upin ngan ipin sgt menakutkan.. Huhuhu~

    ReplyDelete
  2. hahahahahah....comelnya wafiq! kemain suke betul die dgn upin ipin kan?

    ReplyDelete
  3. salam yaya.
    anak2 akak tgk upin dan ipin berulang2 sampai akak yg dgr kejap2 pun leh hafal dialog pulak..haha

    ReplyDelete
  4. semua da terpengaruh ngn cite upin ipin...best sngt..

    ReplyDelete
  5. Liyana : menakutkan ???

    mommy fara : Wafiq suka sangat upin ipin nie..

    LM : tak pe LM tengok upin ipin..lagi baik tengok cite katun yg seksi meksi tu..^^

    wanda : kita yang besar pun tumpang tengok sekaki kan ...

    ReplyDelete
  6. hahahahah ingat apa lah,cuak jugak baca nya.rupa nya dialog upin ipin.heheh

    ReplyDelete
  7. haha siyes klaka dan cumel! trase nak jumpe wafiq neh..
    akoo suke budak2..=)

    akoo pminat upin ipin gak..ngee
    kim salam kat wafiq =p

    ReplyDelete
  8. hahahaha kelako tul la wafiq ni..mmg time dorg cakap tak brp nk betul ni mmg leh ketawa kita dibuatnya hihi..salam kenal dr kakNo ya..

    ReplyDelete
  9. abislah kak pengaruh upin ipin yg kuat..hahhaaa

    ReplyDelete
  10. Kalau tak silap tajuk episod nye "kisah raja & pemburu"..

    Rafiq pun suka upin ipin.. sume watak dlm tu die da kenal.. ari2 tgk cter tu kul6.30 ptg :)

    Ok lagi Wafiq ckp akak kedai tu kak ros.. Rafiq lain hal nye.. Mama die sndr die pggl k.ros (mama die kan garang mcm k.ros, hehehe) Kadang2 papa die pggl tok dalang :)

    Tanya Rafiq ape, nnt die jwb "upin upin".. sbnrnye die nk ckp upin ipin, tp die ckp upin upin :)

    Pengaruh cter tu kuat sgt :)

    ReplyDelete
  11. heheh.. kb tgk episod buku jarjit kena curik..sb tu awl2 kb da phm.. :P
    bukn bdk kecik je hafal dialog ni..ehehhe

    ReplyDelete
  12. minat sgguh dgn upin ipin..agknya nanti anak sy pon sama kot..tp skrg minatnya lebih pd mainan kereta.

    ReplyDelete
  13. salam...eskusme...tumpang lalu...jgn la ckp pengaruh Upin Ipin menakutkan kak...takot lak sy yg keja buat Upin Ipin ni...heeheee,by the way...mekasehh kepada yg menyokong kami yeah..

    ReplyDelete
  14. hehehe/.. comel dia tu
    sama cam ank sedara org la.. leh hafal dialog tu.. cite upin ipin ni bagus kalo bgi budak tgk,

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...