Saturday, June 18, 2011

Kisah Getah Kura-Kura , Biji Saga Dan Biji Getah


Assalamualaikum ....

Baru lepas google resepi puding roti bakar.. dah banyak kali buat..tapi mmg yaya segala resepi memang susah nak ingat ..sekali nak buat sekali cari resepi .. alang-alang ada roti baik buat..sebab esok dah nak expired roti tu...hihi..

seperti tajuk ... yaya cuma nak share gambar.. rupanya masih ada yang tak kenal dengan Getah Kura dan Biji Saga .. buah getah tu glemer la kan .. yaya snap gambar nie dari ruang tamu rumah..tunjuk kat ofis mate yaya yang teringin nak kenal rupa getah kura-kura dan biji saga ... sebelum di delete gambar tu semua ada baiknya yaya share kat sini pulak ...

 biji getah ... ramai yang dah kenal..ke ada lagi yg tak pernah tengok ...err ... 
*abaikan pasu yang berdebu tu ...^__^

 pic blurrr .... saiz kecik je tapi corak getah kura nie sama je dgn biji getah yg besar tu ..

yang lorek itu kendi yang merah saga .. baik budi indah la bahasa hoi hoi... ^___^
masa yaya kecik time main masak-masak goreng biji saga nie la .. letak atas penutup tin biskut jacob konon macam kuali ..^__^


pokok getah yang tanam kat felda-felda tu tunggi kan ..tapi pokok getah kura nie rendang je ...

masa muda ... menawan je ... hihi

bila tua..seri pun dah hilang...tapi boleh buat perhiasan dalam balang..tetap cantik di pandang ...^__^









4 comments:

  1. biji sga cntikkan..dulu kecik2 suka kutip..hehe...bijik getah pon kalo balik kampung mesti kutip buat main..tp getah kura konfius sikit cmne rupanya =]

    ReplyDelete
  2. Biji getah tu mmg tak pernah tgk.. Tp bii saga tu pernah la tgk.. huhu..

    ReplyDelete
  3. pernah tak men laga biji getah..sape punye paling kuat..hohoho..dulu kat kg slalu laga biji getah..=_*

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...