Monday, June 20, 2011

98 Kg Emas, 307 Kg Perak, Rs.12 Crore Tunai Ditemui

Assalamualaikum ...

Sape kenal Sathya Sai Baba ??

 ni la orangnya .. yaya tak kenal pun ..cuma dia nie over glemer je ..^^


sebelum nie heboh satu dunia konon dia la DAJAL dan ada beberapa mukjizat ...(cam nabi pulak ye..) kononnya berupaya menyembuhkan org sakit, memulihkan penglihatan org buta, mengeluarkan tepung dari jari, menurunkan hujan dan mengeluarkan linggam emas dari mulut ..tapi dia dah meninggal pun..(24 April 2011) . Kononnya lagi ada Trio Sai Baba .. dan Sathya Sai Baba adalah yang ke dua .. Sai Baba kedua lahir setelah kematian Sai Baba pertama (Shirdi Sai Baba) dan akan lahir Sai Baba ketiga 8 tahun lagi dan mengaku dirinya jelmaan tuhan ...

walaupun mendakwa ada ciri-ciri supernatural dan ada kelebihan kita sebagai org islam harus ingat tidak semua kelebihan supernatural adalah bukti ketuhanan dan kenabian seseorang .. kita wajib percaya Nabi Muhammad SAW adalah nabi terakhir...lagi pulak jelas sangat Sai Baba nie ajak kita meyakini agama Hindu...

Harap iman kita semua kuat dan teguh .. semua pengikut Sai Baba nie majoriti org intelek, ilmuwan, orng cerdik pandai la... kita nie iman tak tahu takat mana... mungkin lagi tebal kulit bawang.. ilmu di dada setakat mana sangatt la kan ...

jangan mudah terpengaruh dengan cerita begini...

para ulama membahagikan kelebihan seseorang kepada beberapa bahagian. Pertama, disebut mukjizat jika keanehan tersebut muncul pada seseorang yang mengaku sebagai nabi disertai dengan tantangan dan tidak ada yang bisa mengalahkannya. Kedua, disebut karamah jika keanehan tersebut muncul pada orang beriman yang soleh. Ketiga, disebut sihir jika keanehan tersebut muncul pada pribadi yang buruk setelah menjalani ritual-ritual khusus. Keempat, disebut ibtila’ jika keanehan tersebut muncul pada seseorang yang mengaku tuhan. Wallahu A’lam ....

oppss..dah lari tajuk pulak ... haha... sebenarnya berita kat yahoo hari nie ada tersiar pasal Sathya Sai Baba nie ... berkilo-kilo emas dan perak serta wang tunai ditemui di rauangan peribadi Sathya Sai Baba .. tu yg yaya melarat gi cerita pasal Sai Baba .. haha ...

nie dia beita dari yahoo....

 
Hyderabad, June 17 (IANS) Around Rs.12 crore in cash and nearly 100 kg of gold were found from Yajur Mandir, the personal chamber of late spiritual guru Sathya Sai Baba, at Prashanti Nilayam in Puttaparthi of Anantapur district, a trust official said.

A day after the Sathya Sai Central Trust opened the locks of Yajur Mandir, trust member and Baba's nephew R.J. Ratnakar Friday evening announced details of the cash and valuables found inside.

He told reporters at Puttaparthi that they found Rs.11.56 crore, 98 kg gold and 307 kg silver. Ratnakar said the cash would be deposited with State Bank of India (SBI).

Some bank officials and about 15 disciples of Baba, in the presence of trust members, have since Thursday counted the cash and valued the gold jewellery.

Ratnakar, however, denied that they found any will of Baba. He also evaded queries if the trust found any documents about Baba's personal caregiver Satyajit. There are speculations that the spiritual guru wanted Satyajit to be a member of the powerful trust.

Yajur Mandir, also known as Yajurveda Mandir, had remained closed ever since Sathya Sai Baba was hospitalised March 28 with multi-organ dysfunction. He died April 24.

The trust, which manages the huge spiritual empire led by Baba, owns assets in Puttaparthi, Bangalore, Hyderabad and other cities.





nota kaki : RS 12 crore tu banyak mana ye ??? ^^

8 comments:

  1. huishhh aku baru tau je nih.. macam2 la skang.. akhir zaman la katakan..

    ReplyDelete
  2. xpnh taw lg pasal ni...curious ni..

    ReplyDelete
  3. kalau camtu dah kaya raya la dia ....rs12 krore tu berjuta juta la kot...ntah..ehehhe

    ReplyDelete
  4. uuhh,.dia ni mmg femes sbb mngaku diri jelmaan tuhan n didakwa dia dajal la apa la,.
    bila aini tahu die mati je ritu fuhhh legaaaa,.hehehee

    kene google ni RS12 crore bnyk mana,.

    ReplyDelete
  5. sbb tu kte kena baca al-quran & fahami isinya sbb tu kitab panduan kte, dlm tu dh terang2 sebut yg Nabi Muhammad saw merupakan nabi yg terakhir..

    ReplyDelete
  6. pernah tgk video mamat ni dulu. huhu mamat tu. nk respek buat pe, kan? xsangka collect harta sbyk tu. muka ni kalau dpt kat sivaji mesti dh kena smacked.

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...