FB

Wednesday, May 25, 2011

Segmen #1 InspireBunny: Siapa Idola Anda?


Assalamualaikum....


TQ Cik Bunny ..sudi ajak yaya join segmen beliau ...




Siapa Idola Anda

Puan Rohani Binti Abas ... emak yaya ...



Nyatakan Sebab-Sebab Individu Yang Di Pilih Sebagai Idola

Sebab emak yaya begitu kuat! kuat fizikal dan kuat semangat .. tabah mendidik kami enam beradik yang pelbagai kerenah nie..tak pernah marah-marah ... penyokong kuat yaya dalam segala segi ... emak sentiasa berdoa selepas solat memohon kesejahtereaan yaya dan adik beradik .. *orang lain tak mungkin akan mendoakan kebaikan kita setiap masa*


multi-tasking person ..sebab tu yaya kagumi dia..pandai menjahit..pandai memasak...ajar yaya buat kek dan kuih..pandai mangait ...pandai potong rambut..sebut je nak gaya apa..emak akan usahakan....potong rumput,tebas lalang semua mak buat...walaupun emak masih bekerja tapi bayangkan masih buat semua kerja rumah .. sebab tu yaya kata kuat fizikal..tak pernah kenal erti penat..


jarang sekali emak mintak tolong anak-anak..terutama sekali kalau tahun peperiksaan..emak tak kan mintak tolong ampai kain..tak kan mintak tolong cuci pinggan..betapa pengorbanan seorang ibu semata-mata tak nak ganggu anak belajar ..tapi kita sebagai anak pandai-pandai la kan....


paling best ... bila result exam yaya tak memuaskan .. mak yaya tak pernah marah..langsung tak .. cuma dia kata 'mak tahu anak mak dah berusaha..nak buat macam mana..belajar betul-betul..jawab soalan jgn cuai..jgn gopoh' sedih tak korang kalau mak jawab mcm tu .. emak percaya 100% kita belajar ..padahal kita belajar+verangannn..hadap buku dgn pandangan kosong...huhu


kalau nak senaraikan semua sebab yaya rasa terlalu banyak... bg yaya emaklah idola yaya..very superwoman! mengajar yaya erti hidup yang sebenar ....







6 comments:

  1. gud luck!...

    http://akutetapaku85.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. bagusnya jadi kan mak sbg idola..=)

    ReplyDelete
  3. aku tetap aku : tq..harap ade luck..

    KIC : sentiasa yang terbaik..

    MH : semestinya!!!

    ReplyDelete
  4. kan k.yaya? IBU, EMAK o ape jua pgglnnya, adlah yg TERBAIK SBGAI IDOLA :)

    ReplyDelete
  5. Nadh rasa terinspirasi dengan idola kamu..
    wahh.. terbaek la kamu. :)

    Salam lawat, salam ziarah dari Nadh. Nak ucap selamat berblogging.. :)

    Nadh nak kongsi cerita 100 Letters of LOVE
    . baru ciap ja ni. rajin kalau komen ya. Nadh baru belajar buat cerita ni.. :) Mungkin dengan teguran sahabat semua dapat improve skill menulis Nadh. Maceh ya. :)

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...