Monday, May 9, 2011

Kisah Tragis Semalam...Wafiq Oh Wafiq

nak cerita pasal semalam .. kisah basi lagi ...

ptg semalam balik keje terkejut yaya bila mak mertua cerita balik ape yg dah jadi ..

alkisahnya ...

time mandi petang .. tok ma dah mandikan Wafiq.. diorang berdua je kat rumah time tu .. aki tak de .. pergi Sabasun beli Pet Pet .. lampin pakai buang la ...hihi .. see.. ayah mertua tolong pergi belikan..mt.tmfs tak sempat nak pergi .. yaya mmg tak ambil tahu pasal pampers..sebab tu bajet mr hubby .. owh..kejamnya! kihkih.. tahu nak pakai ade ... aih..dah melencong cerita puloks doh !

lepas tok ma siap pakaikan Wafiq baju tok ma pulak terasa nak ke tandas nak buang air kecil .. dah pesan kat Wafiq tengok tv diam-diam .. pintu depan pun dah kunci.. kan penyamun masuk tak naya .. biasa Wafiq ok je kalau tinggalkan dia sekejap .. tapi nak jadi cerita semalam .. sebelum tu ade dia panggil tok ma dia.. tok ma pun menyahut la dari bilik air ... lepas tok ma selesai segala hal kat bilik air tu ..haih.. pimtu bilik air dikunci dari luar .. Wafiq selak dari luar!

naya sungguh!!!

dah la tinggal mereka berdua je .. Wafiq dah menangis tok ma tak keluar-keluar .. tok ma pulak bila dengar Wafiq nangis dengan dia sekali nangis dari bilik air .. kalau jd kat Yaya tak tahu la nak buat ape .. tok ma hulur jari bawah pintu..mana la muat kan .. abis luka jari tok ma..bila Wafiq dapat sentuh sikit jari tok ma baru dia berhenti menangis...

syahdu pulak yaya bila mak mertua cerita ... lama jugak macam tu .. lebih setengah jam...

lepas tu bunyi motor aki dah balik dari Sabasun .. aki ketuk-ketuk pintu nak masuk rumah.. tapi tak de sape bukak kan.. cuma dengar Wafiq menangis je .. aki dah tak keruan ... tok ma bertempik dari bilik air mintak aki ke belakang rumah..dekat sikit dgn bilik air..jd dapatla dengar suara tok ma .. tok ma bg tau la kat aki ape dah jadi ...

berfikir pulak aki Wafiq macam mana nak masuk dalam rumah ..

teringat aki masa mr.tmfs kecik-kecik dulu.. mr.tmfs tak boleh nak masuk dalam rumah sebab terpatahkan kunci .. haih.. macam-macam la suami yaya nie..mr.tmfs pergi pinjam gergaji dgn kawan dia potong pagar tiang larek tu * tul tak ejaan ni ?

maka ..

Aki pun ke bahagian depan rumah .. owh.. rumah ala-ala tradisional melayu.. cam dalam iklan adabi tu.. tingkap ada pagar larek ... goncang-goncang tingkap.. nasib baik selak bahaagian atas tu longgar sikit.. dapat la tingkap tu terbuka .. tp ade grill la pulak .. bahagian bawah ade pagar larek tp tak bergrill .. tapi salah satu tiang larek tu dah pernah kena gergaji dgn mr hubby masa dia kecik-kecik dulu .. nasib boleh buang satu tiang.. memanjat la aki yang dah pencen dan sakit jantung tu ke atas rumah ..huis.. tak dapat bayangkan ... tangga ade kat stor..tapi kunci kat dalam rumah ..huhu..kesian pulak kat ayah mertua yaya ...

akhirnya .. dapat ler selamatkan Wafiq dengan tok ma .. hikhik...

ayah mertua cakap Wafiq berpeluh teruk gara-gara menangis... lepas tu aki pujuk dengan bagi sebotol air Solivite kegemaran Wafiq.. barulah Wafiq senyum balik ... hihi ...

panjang pulak cerita ..

tq for readings ...kuikui..

moral : org kate kalau dah tinggal berdua je kat rumah ..bawak ler anak kecik tu ke mana saja hatta nak membuang air besar sekali pun..*erkk...jangan ditinggalkan sendirian ..kuikui...tapi benda dah nak jadi kan...





4 comments:

  1. hehe sian wafiq dan tok ma nya..misti serik dah wafiq lps ni..sy kat umah bukak je pintu toilet kalau tinggal berdua je ngan baby..

    ReplyDelete
  2. mula2 ketawa tapi bile bab wafiq diam bile dpt sentuh jari tok ma tu terus jadi sayu....alhamdulillah semua selamat!

    ReplyDelete
  3. aduh..pandai pulak wafiq selak kunci dari luar..huhu.kelakar pun ada..huhu..tapi mintak2 x jadi dah la lg lepas ni kan..

    ReplyDelete
  4. ish..nasib baik x ada apa2 yer. rasanya waiz pon lebih kurag sebaya dgn wafiq..time ni diaorg mmg dah pandai main2 selak pintu, tekan kunci pintu kereta.

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.