Monday, May 30, 2011

Derma Bukan Tontonan

Asssalamualaikum ....

tak ada angin tak ada ribut ... tiba-tiba je encik suami suruh search 'derma bukan tontonan' ... ingatkan berita kat surat khabar .. tapi rupa-rupanya nie hah...


Tangan kanan memberi
Sorokkan tangan kiri
Derma bukan tontonan
Lakukan dalam sepi
Sematkanlah keikhlasan
Huraikanlah kebuntuan

Kerana sesuatu
Suratan kehidupan
Mengharap dan dipinta bantuan

Harta bukan milikmu
Untukmu hanya rezeki
Terkurang himpun lagi
Terlebih memberilah
Begitu lebih kurangnya
Sedikit tulisan janji


laa..lagu Herman Tino rupanya .. mr.tmfs kata lagu best..dalam maksudnya.. sekarang nie kalau kita tengok kalau nak bg sumbangan siap buat press conference ... time nak hulur cek bukan main lama salam..takut wartawan tak sempat snap gambar..biar terpampang daalam surat khabar..biar semua orang tahu yg dia dah bg sumbangan..


*teringat cerita Keranamu Laila *


nota kaki : yang penting niat ....





3 comments:

  1. kebanyakkan artis yg mcm neh kan.. hehe

    ReplyDelete
  2. Teringat tengok di berita masa Felda nak bagi cek sebab malapetaka pada rumah anak-anak yatim baru-baru ni.

    tergelak-gelak sambil dok pegang replika cek.Lama. Ikhlas ke nak nama tu ?

    ReplyDelete
  3. amirah : artis? biasanya org yang ada nama la..


    azrina : ye la ..bg rm30K je kan..yaya pun geleng kepala tengok berita kat tv..org duk bersedih tp majlis tu gilang gemilang pulak..

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...