FB

Tuesday, March 29, 2011

Semua Pakat Datang Keje Lambat ... huhu ...

pagi nie Yaya punch card lewat sejam..patut pukul 8.00 tapi dekat pukul 9.00 baru sampai ofis..tapi ramai je punch card pukul 10.00 .. yang belum sampai ofis pun ramai lagi..yang tak datang terus pun ada...hikhik

bunyi macam apa kena ofis Yaya nie..semua pakat mai lambat ... pekerja boikot nyah gaji tak dapat lagi....huhu ...

eh..tak de laa... hujan tersangat la lebatnya..turun tak berhenti..hingga saat nie pun hujan lagi..dari semalam lagi..ke dari ptg semalam..sebab balik keje semalam pun hujan....

jalan jem teruk...dah macam banjir je..ke dah banjir gini..almaklumlah tak pernah berdepan dgn banjir..tak tau kategori gini dah layak dipanggil banjir ke tidak ... hikhik..

tapi yang pasti ...

rumah mak yaya bahagian dapur dah masuk air ..rumah mak mertua longkang besar sebelah rumah dah tak nampak longkang..air sama paras dengan jalan ... rumah kawan yaya kalau tengok pintu depan rumah dia air dah suku pintu...ofis mate yaya call bg tau tak leh bukak pintu..kalau bukak pintu memang air terjah masuk.

dan yang paling pasti ...

pagi td yaya dah bergaya seksi..angkat kain paras lutut mengharung air..nampak 2 batang betis nie..eh mana nampak betis ..betis selamat duk dalam air..hikhik..rela mengharung air demi sampai ke ofis..kereta dah tak leh lalu...lenguh jugak redah air..nie air tenang..kalau air berombak macam mana la ye..tiba-tiba terkenang mangsa tsunami kat Jepun..huhu...

tapi walaupon hujan lebat gini...

ada jugak pekerja minta duit petrol ..ingatkan ada meeting..rupanya pergi ambil gambar tempat2 yang air naik menggila..kiranya diorang nie sedang mengenal pasti kawasan-kawasan yang ade masalah saliran gitu la..yaya nak explain pun tak reti..hikhik...syabas untuk korang semua!

 depan ofis..alhamdulillah air tak masuk sampai dalam ofis..nie pun dah tinggi dari jalan tapi air naik jugak... tapi kalau masuk pun ok jugak..tak payah keje n boleh balik rumah tido!haha!

 tepi ofis...parking meter dah separuh tenggelam...

nie pic yg sempat snap masa ond way nak ke ofis... banyak lg pemandangan yaya rasa lagi teruk dari nie cuma tak koser nak snap...sbb duk pening ngn mr. tmfs pikir jalan mana nak lalu...hikhik...


nak tengok lagi banyak gambar banjir..tengok kat blog Bie..ofismate Yaya :
http://cksabihah.blogspot.com/2011/03/kami-terdampar-disini.html

13 comments:

  1. yelah..rmh sy pon naik air jugak.kali ni banjir lagi teruk masa musim bln 12

    ReplyDelete
  2. sis, kyt UniSZA pun dh banjir!

    ReplyDelete
  3. @wida
    ye ah wida..dok pernah lg gini...

    ReplyDelete
  4. kat mana banjir ni??..... OA kat KL dah beberapa hari ni panas... tak hujan... kesian kucing2 OA melepa kat simen jer kepanasan sangat....

    ReplyDelete
  5. @Oh! Azizah
    nie kat bandar Kuala Trg...kalau KL panas..sini dalam seminggu nie hari-hari hujan...hihi..

    ReplyDelete
  6. kat KT banjir rupanya ye~

    kat sini kalau ptg2 pun hujan jugak~

    salam kenal dari izan juga, folo sini ye~

    ReplyDelete
  7. cian la banjir..main air la..tpi kulit xtahan nanti kulit gatal2 lak...yaya da tanya pasal bunga tu kan..dah 3hari ila beli bunga tu xlayu lagipon..janji letak tempat redop..bunga pon banyak...jadi selalu dapat tengok...xmcm roses jepun tu sehari sekali jew berbunga dan mati..

    ReplyDelete
  8. ish.. tinggi juga air tu naik yer.. klu akak seram juga nak lalu.. Salam kenal yer..

    ReplyDelete
  9. la.. banjir? nak wat camne.. nasib dapat juge datang keja kan..

    ReplyDelete
  10. alamak ya cmne aku nk dgt trg ni? tiket kena booking awal tu..la ni x booking lg sbb tgok keadaan kt sn blom reda lg.. hmm

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...