Sunday, February 6, 2011

Jangan Minum Air Teh Sejuk

Minum minuman sejuk atau berais memang tak bagus untuk kesihatan..tapi pasal teh ni Yaya pun baru tahu air nie...sebab munasabab Yaya tak tahu...apa yg Yaya tahu elemen tu bertentang dengan badan kita nie...

hari nie bos akaun masuk ofis sekejap je..after bacaan Yassin terus menghilang...Yaya nie duk mencari la mana la mr akauntan nie menghilang...rupa-rupanya kepala dah berpusing 360 darjah...dah selamat berehat kat rumah..


selidik punyaa selidik dengan HR..rupa-rupanya bos Yaya minum teh sejuk...bukan berais tau..teh yg dibiarkan sejuk...minum pulak waktu malam...angin dalam badan menjadi-jadi...asyik keluar sound 'erkk....erkk....' ape daa..kalau minum teh ais mungkin lagi teruk jdnya...hihi...

HR tu cakap teh tak boleh minum sejuk..siang hari pun tak boleh..kalau malam hari umpama sengaja cari masalah..double trouble jadinya....tapi sesetengah orang ok je minum teh sejuk or berais nie..minum tengah malam lg...tak jadi apa pun...atas penerimaan perut masing-masing katanya..gitu pulak ye...

korang tau pasal nie ????
nota : pun pernah dengar air soya tak boleh minum malam...ye ke ??? please somebody buat research then dont forget to inform me ok?..haha!!!



1 comment:

  1. tapi sedapkan air teh ais limau.hehe..tapi sejak preggy n bfeeding mmg tak jauhkan dr teh.mmg banyak angin kalu minum=)

    yang soya tuh tak tahula plak

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.