Cuba Bayangkan Korang Dalam Kubur !

Hari nie 14.02.2011 ... ape ada dengan hari ini... tak de ape2 ok ! hari nie hari isnin ... sunat untuk berpuasa... kalau bulan islam hari nie 11 Rabiulawal.... so tak de ape2 untuk diraikan..jangan korang yang bercouple ada hati nak celebrate cam omputih celebrate tu okeh !

ape yg dorang kat barat sana tu celebrate 14.02 setiap tahun tu tak de dalam kalendar islam.. kalau korang tak de keje sangat Yaya cadangkan baik duk rumah...praktis selawat betul-betul.. esok kan 12 Rabiulawal..Maulid Rasul S.A.W. ....

hidup kita nie hanya satu persinggahan..bila-bila masa sahaja kita akan dijemput Illahi ke destinasi kekal abadi.. jangan diisi hidup ini dengan perkara yang tak mendatangkan faedah..penuh maksiat..penuh dosa...

pernah ke kita terfikir.. apa yang dijadikan bekal untuk ke destinasi kekal seterusnya ?? cukupkah amal kita ?? dah banyak kah pahala yang kita buat ?? sudah kah kita bertaubat atas kekhilafan yang lalu ???

sekarang kita sihat walafiat ... siapa tahu dalam 2 minit .. 1 jam lagi atau after lunch ajal akan menjemput kita ??? sudahkah kita bersedia menghadapi kematian ???

bayangkan..jenazah kita diusung keluar dari rumah menuju ke perkuburan... kemudian selepas setengah jam.. usai sahaja bacaan talkin ... semua beredar pulang ... yang tinggal cuma kita di dalam kubur ... bertemankan kesunyian dan kegelapan ... apakah bekal yang kita ada untuk menghadapi saat itu ???



1 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. ingat mati..ingat mati..sungguh mengerunkan tapi ade jg yang tak takut mati lansung! hati kering betul la...

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post